اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهرستان 300 هزار نفری ساوه نباید بدون سینما باشد/ دوبرابر شدن اعتبارات فرهنگی استان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید شهرستان ساوه با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینما باشد، گفت: بررسی کارنامه فعالیت فرهنگ و هنر در شهرستان طی سالیان اخیر بیانگر آن است که مشکلات عدیده‌ای در این حوزه وجود دارد که نیاز به بررسی و حل ویژه دارد.

شهرستان 300 هزار نفری ساوه نباید بدون سینما باشد/ دوبرابر شدن اعتبارات فرهنگی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان شهرستان اظهار کرد: در دو دهه اخیر شهرستان ساوه در حوزه آموزش عالی و صنعتی به دلیل مجاورت با پایتخت پیشرفت قابل قبولی داشته و امتیازات فراوانی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی در کنار فعالیت‌های اقتصادی می‌بایست در زمینه فرهنگ و هنر نیز ورود کنند افزود: فعالیت‌های فرهنگی پرهزینه نیستند اما آن‌طور که باید در این سال‌ها به جایگاه فرهنگ در این شهرستان توجه نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید شهرستان ساوه با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینما باشد، ادامه داد: بررسی کارنامه فعالیت فرهنگ و هنر در شهرستان طی سالیان اخیر بیانگر آن است که مشکلات عدیده‌ای در این حوزه وجود دارد که نیاز به بررسی و حل ویژه دارد.

اسماعیلی از عزم دولت برای رفع مشکلات به دور از شعار خبر داد و خاطرنشان کرد: این دولت با پشتوانه مردم می‌تواند در ملت چهارساله خود مشکلات فراوانی را حل کند چراکه اگر به این موضوع ایمان نداشتیم و فکر می‌کردیم که مسائل قابل حل نیست ورود پیدا نمی‌کردیم.

 

وی با تأکید بر اینکه گاهی با یک توجه حداقلی بخشی از مشکلات فرهنگ و هنر رفع می‌شود تأکید کرد: در دولت تصمیم جدی برای حمایت از بخش فرهنگی کشور خصوصاً حوزه مؤسسات فرهنگی و قرآنی داریم و ضمن حمایت از طرح‌های این حوزه برای اجرا مشارکت خواهیم کرد.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دو برابر کردن اعتبارات فرهنگی استان در این حوزه گفت: از جبهه مردمی فرهنگ به‌صورت همه‌جانبه حمایت خواهیم کرد تا چرخ آن را به گردش درآوریم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به بازدید انجام شده از محل ساخت پردیس سینمایی ساوه گفت: برای اجرای این پروژه در دو بخش اعطای تسهیلات کم‌بهره و ارزان به بخش خصوصی و همچنین تجهیز صفر تا صد پردیس سینمایی کمک خواهیم کرد لذا امیدواریم فرآیند ساخت سریعاً آغاز شود.

وی همچنین در جریان بازدید از طرح مجتمع فرهنگی در منطقه شهرک علوی بر لزوم عزم جدی در اجرای پروژه‌های این حوزه گفت و خاطرنشان کرد: در کشور با انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه هستیم و بنا نداریم پروژه جدیدی را تعریف کنیم اما به‌واسطه کسرت قومیت‌ها و فرهنگ‌ها در این منطقه چنانچه تا ۶ ماه آینده اجرای این پروژه به ۲۰ درصد پیشرفت برسد آن را در زیرمجموعه پروژه‌های وزارت تعریف کرده و تکمیل می‌کنیم.

 

 

وی با اشاره به کسرت خبرگزاری‌ها و نشریات نیز گفت: در حال حاضر ۴۱ خبرگزاری و حدود ۱۴ هزار نشریه و تعداد زیادی از خبرنگاران مجوز فعالیت دارند لذا لازم بود برای ساماندهی به این وضعیت صندوق اعتباری هنر دست به کار شوند که اقدامات لازم در دست اجراست.

وزیر ارشاد همچنین وعده داد تا سال آینده ۲ جشنواره و همایش تعطیل شده در سطح شهرستان را احیا کند.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به ساوه ضمن گل‌باران مزار شهدا، بازدیدی از پروژه پردیس سینمایی و بازدید از محل ساخت مجتمع فرهنگی شهرک علوی در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر حاضر و به سؤالات پاسخ داد.

در این جلسه تعدادی از هنرمندان به نمایندگی به بیان دغدغه و مشکلات موجود پرداختند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول