اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سید جمال‌الدین جهاد تبیین را دو قرن پیش آغاز کرد

امام جمعه اسدآباد گفت: سید جمال‌الدین اسدآبادی جهاد تبیین را دو قرن پیش آغاز کرد که این مجاهدت و خستگی‌ناپذیری ستودنی است.

سید جمال‌الدین جهاد تبیین را دو قرن پیش آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت منادی وحدت سید جمال‌الدین اسدآبادی که با حضور وزرای ارشاد و علوم برگزار شد اظهار کرد: ۱۸ اسفندماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی به نام سید جمال الدین اسدآبادی زینت گرفته است و سید جمال افتخاری از افتخارات جهان اسلام و تمام آزادی خواهان جهان است.

وی با بیان اینکه ۸۳ سند به ثبت رسیده که نشان می‌دهد این سید بزرگ زاده اسدآباد است افزود: سید جمال‌الدین اسدآبادی در کنار عرفا و مجتهدین بزرگ به درجه‌‌ای بزرگ نائل آمده است و این شیخ بزرگ الگویی برای فقها و روحانیت است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه در جریان برگزاری این کنگره، ۱۰ مدرس و محقق در فضای مجازی و همچنین به صورت حضوری مقالات خود را در کنگره سید جمال‌الدین اسدآبادی ارائه داده‌اند گفت: باید جایگاه این سرمایه بزرگ ارج نهاده شود و معرفی سید جمال‌الدین اسدآبادی در عرصه بین‌المللی صورت گیرد.

وی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری و شهید مطهری مبنی بر معرفی سید جمال به عنوان یک پژوهشگر بی‌نظیر خاطرنشان کرد: این روحیه خستگی‌ناپذیر و جهاد تبیینی که سید جمال از دو قرن پیش آغاز کرده، ستودنی است.

حسینی مجد عنوان کرد: طبق بیانات شهید مطهری، سیدجمال‌الدین اسدآبادی دردهای اجتماعی مسلمانان را با واقع‌بینی خاصی نشان داد و نهضت این عالم بزرگ هم علمی و هم فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه تاییدیه بنیاد سید جمال‌الدین اسدآبادی از سال ۸۸ در شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ شده است، از مسئولان درخواست کرد که شرایط آغاز فعالیت رسمی و جدی این بنیاد را فراهم کنند.

سید جمال‌الدین باید به عنوان یک عالم اسدآبادی به دنیا معرفی شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید تلاش شود که سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان عالمی از دیار اسدآباد به دنیا معرفی شود.

کیومرث سرمدی با بیان اینکه امروز اسدآباد شاهد یک اتفاق بزرگ و تاریخی هستیم و روح بلند سید جمال الدین اسدآبادی ناظر بر این کنگره است عنوان کرد: سید جمال‌الدین اسدآبادی طبیبی حاذق در تاریخ اسلام است.

وی یادآور شد: ابتدا باید مشکلات را احصا و سپس راهکارهای لازم را برای مداوای‌ گرفتاری‌های جامعه ارائه داد که سید جمال آسیب‌ها را در چند محور نادانی، جهالت و خرافه‌پرستی، فاصله گرفتن جامعه مسلمان از علم و دانش و تفرقه مسلمانان با عناوین مذهبی طبقه‌بندی کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: سیدجمال تمام عمر خود را صرف مقابله با استبداد درونی، استکبار جهانی، تفرقه و جهالت کرد و امام خمینی(ره) مسیر سید جمال را تکمیل کرد و با توده مردم سخن گفت و با آنها همراه بود.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با برگزاری این کنگره نسبت به این سید بزرگ ادای دین و وی را به عنوان یک عالم اسدآبادی به دنیا معرفی کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول