اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح‌های شهری طبق تغییرات اقلیمی برنامه‌ریزی شود

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در همدان تغییر اقلیم رخ داده و مدیریت شهری باید با توجه به این موضوع طرح‌های شهری را برنامه‌ریزی کند.

طرح‌های شهری طبق تغییرات اقلیمی برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  فرزاد تیموری پیش از ظهر امروز در کارگروه اضطرار آلودگی هوای همدان با بیان اینکه باید در زمینه ساخت و ساز به شرایط منطقه‌ و اقلیم توجه شود اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم باید به دنبال بهترین راهکار و طراحی در زمینه کاهش آلودگی‌ها باشیم.

وی بیان کرد: تغییرات اقلیم در دهه‌های اخیر بر تمام جوانب زندگی انسان تاثیر مستقیم داشته و پیشرفت تکنولوژی بدون توجه به تغییرات اقلیم و آب و هوا، این آسیب‌پذیری را در کشورهای مختلف به شکل‌های متفاوتی نشان داده است.

معاون عمرانی استاندار همدان نقش طبیعت و فضای سبز را در طراحی و معماری شهری انکار ناپذیر دانست و گفت: فضای سبز به عنوان یکی از متغیرهای مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، می‌تواند اثرات قابل توجهی در کنترل و بهبود هوا داشته باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید با ایجاد فضای سبز اصولی و کاشت گیاهان متناسب با شرایط آب و هوای استان، در کنار خلق منظره‌های زیبا و چشم‌نواز در سطح شهر موجبات کاهش آلودگی هوا را فراهم کنند.

تیموری اضافه کرد: شهرداری می‌تواند با استفاده از درختان و درختچه‌های مقاوم به آلاینده‌های محیطی که علاوه بر تصفیه و پایش هوا ، آب و خاک باعث جلوگیری از پراکندگی صداهای ناهنجار در مناطق شهری می‌شوند، در کنار کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست باعث شادابی روحیه شهروندان شوند.

وی با تاکید بر ایجاد انسجام و هم‌افزایی برای تحول و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان بیان کرد: شهرداری همدان برنامه خود را به منظور جداسازی فاضلاب از آب جاری شهر همدان از آب رودخانه‌ها و مسیل‌های شهری و کاهش آلودگی هوا و بوی نامطبوع به دبیرخانه کمیته ارائه کند.

معاون عمرانی استاندار همدان یادآور شد: برداشت از رودخانه‌ها نیز باید به حداقل ممکن برسد تا در مسیر پایین دست با مشکل برخورد نکنیم.

همدان از ابتدای سال ۶۳ روز هوای پاک دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: همدان در سال ۱۴۰۰، ۲۰ روز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز ناسالم برای همه گروه‌ها، ۳۶۴ روز هوای سالم، ۶۳ روز هوای پاک و یک روز هوای خطرناک داشته است.

محسن جعفری‌نژاد عنوان کرد: اجرای تکالیفی که در قانون هوای پاک برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است، نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک، شهرداری‌ها نقش اصلی در توسعه فضای سبز شهری دارند که این مهم یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش و کنترل آلودگی هوا است که در این زمینه رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز بدون همکاری شهروندان میسر نخواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با تأکید بر الزام رسیدن به سرانه فضای سبز استاندارد، افزود: در حوزه فضای سبز نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بوده و حفظ و توسعه فضای سبز شهری یک وظیفه شرعی، اخلاقی و دینی برای همه مردم شهر و مدیران محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش و کنترل آلودگی هوا است و نهادینه کردن فرهنگ توجه به حفظ محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی هوا و دغدغه‌مندی مردم نسبت به این مهم، یک کار بزرگ برای پیشگیری از تخریب طبیعت و حفظ آن است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول