اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چه خبر از مالیات خودروهای گران‌قیمت؟

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از مشمولیت مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین گران‌قیمت خبر داد.

چه خبر از مالیات خودروهای گران‌قیمت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از مشمولیت مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور شده‌اند، خبر داد.

وی گفت: بر اساس مقررات بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و آیین‌نامه اجرایی آن، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، شامل اشخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از ۱۰ میلیارد ریال و اشخاص حقیقی، مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود با ارزش روز بالاتر از ۱۰ میلیارد ریال مشمول مالیات می‌شوند.

انوری تصریح کرد: مالکان خودرو برای اطلاع از شمول یا عدم شمول و میزان مالیات متعلق و پرداخت آن، باید به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه و پس از انجام ثبت‌نام و ورود به درگاه مذکور، میزان مالیات مربوط را مشاهده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: مؤدیان مالیاتی در صورتی که قبلاً در نظام مالیاتی ثبت‌نام داشته باشند، نیازی به ثبت‌نام مجدد نبوده و با همان نام کاربری و گذرواژه می‌توانند وارد درگاه مذکور شوند.

انوری با اشاره به پرداخت مالیات این دستورالعمل در مهلت تعیین‌شده گفت: مهلت پرداخت مالیات مذکور تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بوده و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر قانونی، نسبت به انجام اقدامات اجرایی برای وصول مالیات اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: چنانچه اشخاص مشمول به دلیل حوادثی از قبیل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و تصادف نسبت به ارزش خودرو و مالیات تعیین‌شده یا اقدامات اجرایی اعتراض داشته باشند، اعتراض آنها مطابق قانون رسیدگی می‌شود.

نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین را اینجا ببینید.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول