اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشت سنتی محصولات کشاورزی در گنبدکاووس با وجود قابلیت بالای کشاورزی/ احداث باغ ۱۵ هکتاری در دانشگاه گنبدکاووس

سرپرست فرمانداری گنبدکاووس گفت: متاسفانه با وجود قابلیت کشاورزی در منطقه ما هنوز محصولات به صورت سنتی کشت می‌شود و کشاورزان به این باور و یقین نرسیدند که با استفاده از کشاورزی صنعتی می‌توان تولید بیشتر و با کیفیت‌تری در مقیاس کوچک‌تر داشت.

کشت سنتی محصولات کشاورزی در گنبدکاووس با وجود قابلیت بالای کشاورزی/  احداث باغ ۱۵ هکتاری در دانشگاه گنبدکاووس


دانشگاه سند جامع توسعه شهرستان گنبدکاووس را تهیه کند
سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: دانشگاه گنبدکاووس با استفاده از ظرفیت و توان خود سند جامعه توسعه شهرستان را تهیه و ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه در بازدید از پروژه های دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: دانشگاه گنبدکاووس تاکنون با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع اعتباری عملکرد خوبی داشته و انتظار می‌رود در مسیر آموزشی شدن دانشگاه نیز تلاش خود را در راستا آموزشکده پزشکی بنماید.

وی تصریح کرد: با توجه به توان و ظرفیت علمی این دانشگاه انتظار می‌رود سند‌جامع توسعه شهرستان تهیه شود و یا برش شهرستانی سند جامعه توسعه استانی به‌صورت بومی‌سازی منطقه ارائه شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود قابلیت کشاورزی در منطقه ما هنوز محصولات به صورت سنتی کشت می‌شود و کشاورزان به این باور و یقین نرسیدند که با استفاده از کشاورزی صنعتی می‌توان تولید بیشتر و با کیفیت‌تری در مقیاس کوچک‌تر داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه در رسیدن کشاورزان منطقه به این باور و فرهنگ‌سازی نقش بسزایی داشته و با استفاده از اراضی کشاورزی دانشگاه گنبدکاووس در کشت محصولات به صورت صنعتی و بازدید کشاورزان از این اراضی می‌تواند زمینه لازم برای ملموس شدن این کشت بین کشاورزان را فراهم کند.

دهرویه گفت: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت و استعدادهای دانشجویان در ارائه طرح و برنامه در راستای آسیب‌های اجتماعی و طرح‌هایی برای بهتر شدن عملکرد دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

* احداث باغ ۱۵ هکتاری در دانشگاه گنبدکاووس
رئیس دانشگاه گنبدکاووس در این بازدید گفت: باغ ۱۵ هکتاری میوه‌های سیاه ریشه مانند هلو، شلیل و غیره به منظور انجام تحقیقات مورد نیاز دانشجویان در این دانشگاه احداث شده است.

ابوالفضل طهماسبی اظهار کرد: استخر دو منظوره برای پرورش ماهیان و آبیاری اراضی کشاورزی نیز در این دانشگاه احداث شده است.

وی تصریح کرد: در زمان تحریم دشمنان و همچنین شیوع بیماری کرونا، این دانشگاه کمبودهای مالی را دست آویز قرار نداده و تلاش خود را در این مدت نسبت به قبل بیشتر کرده تا بتواند پروژه‌های بزرگی مانند خوابگاه دانشجویی، سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی و غیره احداث کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۴ هزار دانشجو، ۱۴۲ نفر به عنوان هیات علمی، و پنج دانشکده است.

رئیس دانشگاه گنبدکاووس گفت: در سال ۶۲ از سوی وزارت فرهنگ وقت حدود ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث دانشگاه کنونی گنبدکاووس در نظر گرفته شده که متاسفانه تاکنون سند آن به ثبت نرسیده و امید داریم با همکاری مدیران مرتبط بتوانیم اسناد این اراضی را بنام «دانشگاه گنبدکاووس» به ثبت برسانیم.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول