اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

135 هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

135 هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

عرفان مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به برنامه ابلاغی 87 هزار و 239 واحد برای استان کردستان اظهار کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۸۳۲ نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت کرده  که شهرستان‌های سنندج با ۴۵ هزار نفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: در شهر سقز ۲۴ هزار و ۹۵۴ نفر، قروه ۱۴ هزار و ۱۵۰ نفر و بیجار 4 هزار و 561 نفر، کامیاران 12 هزار، مریوان 10 هزار و 352 نفر، بانه 5هزار و 342 نفر، دهگلان 6 هزار و 224 نفر و دیواندره 9 هزار و 632 نفر با مراجعه به سامانه برای برخورداری از مزایای این طرح وخانه‌دار شدن ثبت‌نام کرده‌اند.

مرادی اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی و ارزیابی انجام شده و کسر سهم واحدهای روستایی، استیجاری، بازآفرینی و واحدهای خصوصی از برنامه ابلاعی برای احداث 42 هزار واحد  باید زمین تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در  استان کردستان  با کمبود شدید زمین مواجهیم.

وی ادامه داد: در مجموع از تعداد افراد ثبت‌نام شده مراحل اولیه که تایید نهایی شده‌اند تاکنون ۷ هزار و ۴۰۰ نفر واریز وجه انجام دادند که از این تعداد تا به امروز برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر زمین تامین شده است.

مرادی ادامه داد: در سنندج ۳ هزار و ۱۸۰ نفر وجه واریز کردند که تاکنون برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد زمین تامین شده است و  برای ۶۸۰ نفر دیگر هم  زمین در حال تهیه بوده و مراحل اولیه و دریافت پیش سند انجام  شده و به زودی برای احداث واحد مسکن این افراد اختصاص داده می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ پروانه احداث  صادر شده و یک هزار و ۳۰۰ پروانه دیگر در حال احداث است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول