اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۴ اسفند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، از 14 اسفند آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۴ اسفند

محمدباقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دامپزشکی است و عرضه فرآورده‌های ناسالم خط قرمز دامپزشکی است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: در راستای ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی به مصرف کننده و حفظ سلامت عمومی مردم اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۴ اسفند سال‌جاری در استان زنجان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه به منظور بازرسی واحدهای عرضه مواد‌خام دامی کشیک‌های سیار و ثابت در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد: اکیپ‌های مشترک این اداره‌کل با همکاری نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از محل‌های عرضه مواد خام دامی و گوشتی بازرسی می‌کنند.
حاج کاظمی ادامه داد: در مدت بیان شده به طور میانگین روزانه هشت اکیپ نظارتی ثابت و سیار‌ متشکل از ۲۴ نفر بازرس بهداشتی در سطح استان از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، جگرکی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز کارشناسان فعال در قالب کشیک در بخش‌های غیردولتی مربوط به امور دامپزشکی شامل درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه‌ها آماده ارائه خدمات به بهره‌برداران هستند.
وی گفت: کشتارگاه‌های دام و طیور باید آمادگی لازم برای تأمین نیاز گوشت قرمز و مرغ استان را داشته باشند.
حاج کاظمی، از مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول