اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

عتباتی: در حفاظت از منابع طبیعی تثیبت مالکیت‌ها بسیار کمک کننده و پیش‌گیرانه است

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حفاظت از منابع طبیعی، تثیبت مالکیت ها بسیار کمک کننده و پیشگیرانه است، همچنین نظارت بر مجوزهایی که صادر می شود نیز اهمیت زیادی دارد.

عتباتی: در حفاظت از منابع طبیعی تثیبت مالکیت‌ها بسیار کمک کننده و پیش‌گیرانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: ثروت‌های ملی و منابع طبیعی، سرمایه‌های خدادی هستند که همگی امانتدار آن هستیم، باید پاسخگوی آیندگان باشیم و امانتی را که به ما سپرده شده است را به دست آنها برسانیم.

عتباتی افزود: سیاست ابلاغی دستگاه قضایی استان بر این است که در صیانت و مراقبت از انفال و منابع ملی به بهترین شکل ممکن مراقبت شود و بر حمایت های دستگاه قضایی هم حساب ویژه نمایند.

عتباتی تاکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی از امور مهم استقلال کشور است و باید قدر منابع آبی استان را بدانیم و در استفاده از آن صرفه جویی کنیم و با تغییر نحوه آبیاری‌ها از سنتی به مکانیزه گامی بلند در این راستا برداریم.

رئیس‌کل دادگستری استان ادامه داد: در حفاظت از منابع طبیعی، تثیبت مالکیت‌ها بسیار کمک کننده و پیشگیرانه است، همچنین نظارت بر مجوزهایی که صادر می‌شود نیز اهمیت زیادی دارد و طرح‌هایی که مجوز می‌گیرند باید مراقبت شود تا بر اساس قانون و مجوز صادره پیش بروند.

عتباتی به کمیسیون رفع تداخل اشاره کرد و گفت: باید بیشتر اختلافات در این کمیسیون حل و فصل شود و اراضی زراعی در این کمیسیون تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان با اشاره به تعطیلات عید نوروز تاکید کرد، نباید در ایام تعطیلی عید نوروز از نظارت ها غافل شد و باید شرایط سوء استفاده در این ایام را به حداقل رساند.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان مرکز استان گفت: نباید اجازه دهیم در حوزه منابع طبیعی و ملی تخلفاتی انجام شود و باید تلاش کنیم به موقع پیشگیری کنیم و این امر نیازمند همراهی مدیران است: راهبرد اساسی دستگاه قضایی نیز پیشگیری است و زمینه ساز این راهبرد اصولی فراهم کردن زیرساختهای لازم توسط مدیران می باشد.

وی افزود: یگان های حفاظتی منابع طبیعی نیازمند تجهیز و تکمیل هستند تا بتوانند در گشت زنی های خود موفق عمل کنند.

مجیدی در پایان تاکید کرد: کمیسیون رفع تداخلات بستری برای صدور اسناد کشاورزی است که باید با هوشمندی و دقت در این حوزه عمل کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول