اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

متلاشی شدن ۱۶۷ باند قاچاق مواد مخدر طی سال جاری در کرمان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: طی سال جاری ۱۶۷ باند قاچاق مواد مخدر در استان کرمان متلاشی شده است.

متلاشی شدن ۱۶۷ باند قاچاق مواد مخدر طی سال جاری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا  سوری امروز در نشست خبری اظهار داشت: استان کرمان ۱۱ درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده و به‌واسطه موقعیت جغرافیایی، وسعت کویری بودن، مجاورت با استان‌های شرقی و مرزی، قرار گرفتن در نزدیکی کانون‌های بحران منطقه افغانستان و پاکستان و ... از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ اسفندماه، ۱۵۷ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که   ۱۸ درصد کل کشفیات کشور را تشکیل می‌دهد.

سوری ادامه داد: استان کرمان در زمینه کشف مواد مخدر رتبه اول کشور را در سال جاری کسب کرده است و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱۶۳ دستگاه خودرو، ۱۵۱ دستگاه موتورسیکلت و ۶۳ قبضه سلاح کشف و توقیف شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: امسال  ۱۰ هزار و ۹۴۴ پرونده در راستای مواد مخدر در استان تشکیل و ۱۶۷ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده است.

سوری از پلمب ۳۲۹ امکنه، منزل، مغازه و ... خبر داد و گفت: در سال جاری ۶ شهید و ۱۴ جانباز  در این راستای دفاع از امنیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم‌.

وی از دستگیری ۴۹۷۵ خرده فروش و جمع‌آوری ۴۸۳۱ معتاد متجاهر یاد کرد و ادامه داد: و جمع کل دستگیری‌های صورت‌گرفته ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر است.

سوری از به هلاکت رسیدن ۱۳ قاچاقچی مسلح، دستگیری ۲۵ قاچاقچی مسلح، توقیف ۳۳ خودرو حامل قاچاقچیان و سلاح، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت  و ۱۳ سلاح  و ... نیز یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۸۴۰ طرح مجموعا در سطح استان اجرا شده که  به کشف ۴۷ تن و ۵۷۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۶۰۲۷ نفر منتج شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان ابراز کرد: یکی از ماموریت‌های پلیس مواد مخدر انجام عملیات مشترک با سایر استان‌های کشور است و در سال جاری  بیش از ۲۲۸ عملیات مشترک با سایر استان‌ها  داخل استان کرمان در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شده که بیش از ۵۳ تن کشفیات این عملیات‌های مشترک بوده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۳۹ مورد از کشفیات سال جاری  محموله‌های با تناژ بیش از ۲۰۰ کیلو‌ تا  ۱ تن و ۸۰۰ کیلو بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول