اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق و سوریه پرونده‌ی تغییرات آب‌وهوایی را بررسی کردند

وزرای منابع آبی عراق و سوریه طی نشستی در بغداد ضمن گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، مهم ترین ابعاد بحران تغییرات آب و هوایی را بررسی کردند.

عراق و سوریه پرونده‌ی تغییرات آب‌وهوایی را بررسی کردند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مهدی رشید الحمدانی» وزیر منابع آبی عراق روز گذشته (سه‌شنبه) در دیدار با «تمام رعد» همتای سوری،گسترش افق‌های همکاری و وحدت‌نظر بین دو کشور را در سایه تغییرات آب‌وهوایی بررسی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» در بیانیه صادرشده از سوی وزارت این کشور آمده است: این جلسه دو جانبه در سطح وزرای دو کشور در وزارت منابع آبی عراق برگزار شده و الحمدانی با همتای سوری و هیات همراهش درباره همکاری‌های بغداد و دمشق در حوزه تغییرات آب‌وهوایی گفت‌وگو کرده و این پدیده را تهدیدی برای کل منطقه و خصوصاً کشور عراق توصیف کرده است.

وزیر منابع آبی دولت عراق اذعان کرد: همگان با این مسئله با جدیت، وحدت‌نظر و دیدگاه‌های تخصصی برخورد می‌کنند. وی در ادامه، از طرف سوری خواست تا ضمن بازدید از پایگاه‌های رصد مرزی بین عراق و سوریه، دو کشور درخصوص مدیریت مشترک رود فرات به توافق برسند؛ توافقی که بر عمق همکاری‌های مشترک بین بغداد و دمشق دلالت خواهد کرد.

الحمدانی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای تبادل اطلاعات و تجربیات با طرف سوری، از وزیر منابع آبی سوریه خواست تا از مرکز مطالعاتی مشترک بین دو کشور در حوزه تغییرات آب وهوایی بازدید کند. مرکزی تحقیقاتی که در مراحل پایانی را‌ه‌اندازی به سر می‌برد و قرار است موسسه‌ای منطقه‌‌ای برای استفاده از داده‌ها و نتایج علمی در جهت مقابله با این بحران باشد.

وزیر منابع آبی سوریه نیز با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده برای برگزاری نشست بغداد و خروجی‌های آن، بر تداوم گسترش روابط و پیوندهای همکاری بین دو کشور از طریق برپایی دوره‌های تخصصی درباره مطالعه تغییرات آب‌وهوایی و تاثیرش بر دو کشور تاکید کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که معاونان فنی و اداری دو وزارتخانه‌ و همینطور مشاوران، کارشناسان فنی، مدیران کل حوزه‌های اداری-مالی و مسئولان مرکز ملی مدیریت منابع آبی در این نشست حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول