اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مناطقی در استان بوشهر که بیشترین سرقت را داشته‌اند

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: متاسفانه خانه باغ‌ها در مناطق استان نظیر گورکات در شهرستان تنگستان، بنداروز در شهرستان دشتستان و قلعه حیدر در شهرستان گناوه از مکانهایی هستند که بیشترین آمار سرقت را داشته‌اند.

مناطقی در استان بوشهر که بیشترین سرقت را داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ جوشن سهرابی رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران به تعطیلات پیش رو پایان سال و ایام نوروز اشاره کرد، اظهار داشت: از مردم استان بوشهر می‌خواهیم در ایام نوروز قبل از خروج از منزل تمامی تدابیر مراقبتی و حفاظتی محل سکونت خود را مدنظر قرار دهند تا مورد طمع سارقان نوروزی قرار نگیرند. 

وی اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و در آستانه نوروز، به دلیل مسافرت‌ها یا دید و بازدیدهای فامیلی، وسوسه سارقان برای دستبرد به اموال مردم نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل انتظار می‌رود مردم با در نظر گرفتن یک سری مسائل، پلیس را در پیشگیری از سرقت و حفاظت از مال خود یاری دهند. 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به اینکه طبق روال هم‌ساله در این ایام طرح گسترده مبارزه با سرقت از منازل با هدف پیشگیری از سرقت و حفاظت از اموال شهروندان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: شهروندان در آستانه نوروز هنگام ترک منزل، مراقب اموال خود باشند و به توصیه‌های پلیس برای نصب حفاظ یا تجهیزات امنیتی توجه کنند. 

سهرابی به اقدامات پیشگیرانه از سرقت هنگام مسافرت‌های نوروزی اشاره کرد، گفت: به هیچ وجه اموال کوچک گران قیمت مانند سکه، طلا، جواهر، لپ تاب و مدارک خود را در خانه جا نگذارید چون مورد طمع سارقان قرار می‌گیرد و جهت حفظ آن در صورت امکان تحویل صندوق امانت بانک‌ها و یا از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده شود. 

وی تاکید کرد: در کنار نصب سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مراقبتی و مداربسته مکان‌هایی همچون پشت بام، تراس‌ها و پنجره‌هایی که به سمت کوچه هستند و تراس طبقات دوم حتما نرده کشی شوند. 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان اینکه طی سال جاری سرقت از اماکن خصوصی شامل سرقت از انبارها، سرقت از ساختمانهای در حال احداث و سرقت از خانه باغ‌ها از فراوانی بیشتری برخودار بوده است، اظهار داشت: متاسفانه خانه باغ‌ها در مناطق استان نظیر گورکات در شهرستان تنگستان، بنداروز در شهرستان دشتستان و قلعه حیدر در شهرستان گناوه از مکانهایی هستند که بیشترین آمار سرقت را داشته‌اند. 

سهرابی با بیان اینکه همکاران نیروی انتظامی در سطح استان به صورت مداوم در حال سرکشی و مراقبت از جان و مال هم استانی‌ها می‌باشند، گفت: متاسفانه بخش اعظمی از خانه باغ‌ها خالی از سکنه هستند و فاقد نگهبان و دوربین مراقبتی و سیستم دزدگیر هستند. 

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح پلیس جهت پیشگیری از سرقت منازل در این ایام ایام جابه‌جایی و اسباب‌کشی در تعطیلات نوروزی برابر دستورالعمل‌های صادره و تصمیمات گرفته شده ممنوع است و برای انجام این کار باید با کلانتری‌های محل هماهنگی لازم صورت گیرد. 

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با تاکید بر اینکه مردم نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نباشند، گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً پلیس آگاهی استان را در جریان قرار دهید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول