اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رمز موفقیت ائمه جمعه «مراقبه» است

نماینده ولی فقه دراستان کرمانشاه رمز موفقیت و نفوذ ائمه جمعه را «مراقبه» دانست و گفت: باید مراقبت کنیم، مراقبت بر رفتار، بر گفتار، بر اعمال و رفتار خود؛ زیرا اگر سخنی و رفتاری خلاف باشد به اسلام ضربه زده‌ایم.

رمز موفقیت ائمه جمعه «مراقبه» است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه در نشست پیش از ظهر امروز با ائمه جمعه استان ، بر اهمیت مراقب در بین روحانیون استان تأکید شد و اظهار کرد: رمز موفقیت و نفوذ ائمه جمعه را «مراقبه» است.

وی گفت: همه ما زیر نظر هستیم، خداوند متعال به عنوان اولین ناظر بر ما نظر دارد، لذا باید توجه کنیم مردم ما را به عنوان نماینده اسلام می‌شناسند، بنابراین باید مراقبت کنیم، مراقبت بر رفتار، بر گفتار، بر اعمال و رفتار خود ،زیرا اگر سخنی و رفتاری خلاف باشد به اسلام ضربه زده‌ایم.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با تجلیل از علمای بزرگ استان، افزود: سابقین ما همین گونه بودند، یعنی مراقبت می‌کردند، ببینیم سابقین چکار می‌کردند، در همان مسیر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری آیینه تمام نمای اسلام ناب است، ما هم باید پشت سر ایشان حرکت کنیم تا به مدارج عالی معنوی برسیم و این با مراقبه به دست می‌آید و شرط موفقیت همه ما همین مراقبه است، زیرا هر لحظه در معرض خطر می‌باشیم.

 امام جمعه کرمانشاه در ادامه با تأکید بر اهمیت حفظ شعائر دین، اظهار کرد: تمام برنامه‌های ما برای اسلام و تکریم شعائر اسلام است، زیرا اسلام زنده است و با همه قدرت در تمام دنیا روشنگری می‌کند و قلوب مردم را زنده می‌کند.

وی افزود: اگر می‌بینیم مردم سراسر دنیا که تشنه آزادی و عزت هستند  نسبت به ائمه معصومین(ع) اداری احترام می‌کنند و نسبت به شعائر دین اسلام عشق می‌ورزند، همان عزت دین است و یقینا آینده دنیا متعلق به اسلام است.

 آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: عظمت در عرصه جهان ایجاد شده این نشانه تبیین است، همان تبیینی که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید دارند و آن را شرط موفقیت و بقای اسلام می‌دانند.

وی ادامه داد: همین عظمت اسلام بود که انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی رساند و محور مقاومت را در منطقه احیا کرد و به صورت یک اصل مترقی بنیاد نهاد و به دنیا معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: همه ما موظف هستیم تبیین کنیم، اصلا تبیین اسلام و ارزش‌های اسلامی یک وظیفه اخلاقی است و همه ما باید از این سرمایه‌های عظیم خود استفاده کنیم و دیگران را هم نصیب کنیم.

وی گفت: ما نسبت به آیندگان بدهکاریم، نسبت به نسل فردا باید پاسخگو باشیم، زیرا نمی‌توانیم دور دنیا دیوار بکشیم و سعی کنیم زلال دین،زلال اسلام  و شعائر را صادر کنیم، زیرا قلوب تشنه زیادی در دنیا تشنه اسلام ناب می‌باشد.

آیت‌الله علما یادآور شد: وقتی اسلام  حاکم باشد، پویش‌های مؤمنانه در عرصه جامعه شکل می‌گیرید و محرومان جامعه تنها نمی‌مانند، زیرا عظمت اسلام بندگی خدا و کمک به هم نوعان است و این از شعائر بزرگ دین اسلام است.

وی با مهم دانستن امور اجتماعی، خاطرنشان کرد: امور اجتماعی را باید جدی بگیریم زیرا خیلی از مشکلات ما با همین امور اجتماعی و تشریک مساعی با هم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول