اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هشدار پلیس فتا قم در مورد خریدهای اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بی دقتی و کم توجهی شهروندان در انجام خریدهای اینترنتی احتمال سرقت اطلاعات بانکی و خالی شدن حساب آن ها را در پی دارد

هشدار پلیس فتا قم در مورد خریدهای اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، "علی موالی" در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی های گسترده، خرید اینترنتی از ملزومات زندگی شهروندان شده و امسال هم به خاطر شرایط بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر خرید های اینترنتی شب عید مردم هستیم.

وی بیان کرد: اما در کنار همه فرصت های یک خرید آنلاین، تهدیدات و آسیب هایی نیز وجود و احتمال دارد شهروندان در پی بی دقتی و کم توجهی در دام مجرمین سایبری گرفتار شده و اطلاعات بانکی آنها به سرقت رفته و یا با دریافت کالاهای تقلبی روبرو شوند.

موالی به شهروندانی که قصد خرید اینترنتی امن را دارند گفت: به هیچ وجه به تبلیغات اغوا کننده فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی توجه نکنند و از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشند که آدرس سایت های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع شده و تمامی درگاه های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می شوند.

وی بیان کرد: در خرید های زیر 100 هزار تومان هم از رمز پویا استفاده و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خوداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و غیرمرتبط از شماره‌های ناشناس به‌خصوص پیامک‌های دریافتی از شماره‌های تلفن همراه، مراتب را در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول