اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

لزوم ورود مجلس برای بازسازی ناوگان اورژانس/ آمبولانس‌‎های تهران فرسوده هستند

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: با مشکلات بسیاری برای تأمین قطعات آمبولانس ها روبرو هستیم و از مجلس می‌خواهیم در بازسازی ناوگان اورژانس به ما کمک کند.

لزوم ورود مجلس برای بازسازی ناوگان اورژانس/ آمبولانس‌‎های تهران فرسوده هستند

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری فارس، یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته آمار انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی ۱۲درصد افزایش داشته است و مأموریت های موتورلانس‌ها نیز ۲درصد افزایش به دنبال داشته است.

وی افزود: براساس آخرین آمارها تا اسفندماه،  بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار مأموریت در تهران انجام شده است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران با انتقاد میزان بالای تماس های مزاحم در تهران، اظهار کرد: این آمار به صورت روزانه،  ۱۰ تا ۲۰ درصد است، به طوری که بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰مزاحم تلفنی برای اورژانس وجود دارد و این نگران کننده است و ما را از انجام مأموریت های دیگر دور خواهد کرد.

صالح طبری به کمبود نیروی اورژانس در تهران اشاره کرد و گفت: بین ۲۳ تا ۲۵ درصد از تمام مأموریت های کشوری مربوط به تهران است و ما امروز با کمبود نیرو در تهران مواجه هستیم، به طوری که از علاقه مندان در رشته‌های بیهوشی، پرستاری و فوریت های پزشکی متخصص در خواست همکاری داریم.

سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: مأموریت های امداد هوایی به نسبت سال گذشته، حدود ۵۸ درصد افزایش داشته و حواد ترافیکی نیز ۶درصد رشد را داشته است.

این مقام مسئول در اورژانس تهران، از آماده باش نیروها برای چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: در موضوع چهارشنبه سوری در شهر تهران ۱۱ ماموریت تا به امروز انجام شده اند. اورژانس تهران در مراکز آموزشی و تجمعی در آماده باش قرار دارد و تا پایان ۱۸ فروردین ماه این آمادگی نیرو‌های ستادی برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: زمان رسیدن نیروهای اورژانس به مصدومان در محل حادثه بین ۱۴ تا ۱۷ دقیقه است و در این راستا توانسته ایم از موتورلانس‌ها استفاده بیشتری کنیم.

سرپرست مرکز اورژانس تهران در بخش دیگری از این نشست، از احتمال افزایش مسافرت های نوروزی در بهار امسال خبر داد و گفت: در این باره ما 16 کمپ سلامت را در ورودی های شهرها احداث می کنیم تا بتوتیم به مردم خدماتی را ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: نیروهای اورژانس در تهران حدود یک میلیون و 300 هزار نفر را در ایام شیوع کرونا واکسینه کرده اند و ما روازنه 4هزار مأموریت انجام داده ایم.

صالحی طبری با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها، خاطرنشان کرد: تحریم ها علاوه بر تهدید سلامت مردم،  ما با مشکلات بسیاری برای تأمین قطعات آمبولانس ها روبرو کرده است و از مجلس می‌خواهیم در بازسازی ناوگان اورژانس به ما کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول