اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آثار تاریخی شهرستان ری شناسنامه‌دار شدند

شناسنامه آثار تاریخی و میراث فرهنگی ری برای حدود ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در سطح شهرستان ری نصب می‌شود.

آثار تاریخی شهرستان ری شناسنامه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آئین رونمایی از طرح تابلو شناسنامه آثار تاریخی و میراث فرهنگی ری با حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، رؤسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ری در محوطه تاریخی برج طغرل شهرری برگزار شد.

فرماندار شهرستان ری در حاشیه این مراسم اظهار کرد: آثار تاریخی و میراث فرهنگی بهترین نمایه برای اثبات تمدن فاخر و هنر منحصر به فرد ایران زمین در جهان است که حفظ و صیانت از آنها و سعی در معرفی هرچه بیشتر این آثار از وظایف مهم تمام هموطنان عزیزمان می‌باشد. 

وی در ادامه گفت: بنا به اهمیت صیانت از آثار تاریخی و تلاش در راستای معرفی این آثار برای توسعه گردشگری و جذب توریست، یکی از نیازهای مهم محوطه‌های تاریخی سطح شهرستان، طراحی و نصب شناسنامه‌های فنی معرفی این آثار در قالب تابلوهای همسان و یک شکل بوده است.

فرماندار ری افزود: مطابق هماهنگی‌های انجام شده و با تأمین اعتبارات مالی از سوی منابع فرمانداری ویژه ری این کار توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام شد که امروز اولین مورد از این تابلوها همزمان با ایام فرخنده ماه شعبان در محوطه تاریخی برج طغرل نصب و رونمایی شد.

توکلی در پایان بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام گرفته و با تأمین اعتبار مالی مورد نیاز توسط فرمانداری، قرار است این تابلوها در محوطه حدود ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در سطح شهرستان ری نصب و در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول