اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بازار شب عید کرمانشاه زیر ذره‌بین بازرسان/ اصناف متخلف را با نصب پلاکارد مشخص می‌کنیم

نظارت بر بازار در این روزهای پایانی سال که تلاطم مردم برای خرید بیشتر از همیشه است، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم از مسؤولان است که در همین رابطه با اجرایی شده طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید گشت‌ها مشترک در حال بازرسی از بازار هستند.

بازار شب عید کرمانشاه زیر ذره‌بین بازرسان/ اصناف متخلف را با نصب پلاکارد مشخص می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بازار شب عید باحال و هوای خرید و شلوغی و فراهم کردن فرصت فروش برای صنوف مختلف، فرصت سوء‌استفاده و گران‌فروشی را نیز برای برخی از افراد سودجو فراهم می‌کند که در این راستا یکی از مطالبات جدی مردم از حاکمیت نظارت بر بازار است.

با این وجود مردم همواره از تفاوت قیمت کالاهای این مغازه با چند مغازه آن طرف‌تر گله‌مند هستند، خانم خانه‌دار کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: می‌خواهم برای دختر پنج‌ساله‌ام لباس بخرم، ولی هر مغازه‌ای قیمت متفاوتی را برای لباس دارد با وجود اینکه جنس و کیفیتش یکی است همین مشکل را برای خرید کفش هم داشتم.

وی در خصوص نظارت بازرسین از بازار، افزود: تاکنون من به چشم خودم بازرسی در مغازه‌ای ندیده‌ام، سودی که مغازه‌دار برای کالا مشخص می‌کند باید قانونی باشد اگر قانونی باشد قیمت‌ها نباید از این مغازه به آن مغازه زیاد تفاوتی داشته باشد، تفاوت قیمت در همه چیز را می‌بینیم از سیب‌زمینی گرفته تا کالاهای اساسی...

شهروندی دیگر که قصد خرید کفش را از مغازه‌های واقع در میدان آزادی کرمانشاه داشت، گفت: اینجا با تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای که به اصطلاح خود زده‌اند کفش مردانه را ۱۸۵ تا ۱۹۵ هزار تومان می‌فروشند همین کفش چند مغازه بالاتر ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده، نمی‌دانیم این تخفیفات چطوره کاش مسؤولان روی این موضوع هم نظارتی داشته باشند، البته همین تخفیفات هم برای خرید کالاهای اساسی در برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم حالا چقدر واقعی باشد را نمی‌دانم.

نظارت بر بازار در این روزهای پایانی سال که تلاطم مردم برای خرید بیشتر از همیشه است، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم از مسؤولان است. در همین رابطه طرح ویژه نظارت بر بازار شب عید در استان آغاز شده است.

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص بازرسی‌ها، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در کنار مراجع نظارتی سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان صمت و بسیج اصناف به صورت گشت مشترک و سیار حضور دارند و علاوه بر جزای نقدی تعطیلی واحدهای پرتخلف و نصب پرده و پلاکارد بر سردرب واحد صنفی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: سامانه ۱۳۵ تعزیرات برای ارائه هرگونه تخلف از صنوف مختلف در خدمت مردم است و گزارشات واصله در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی می‌شود و بدون اغماض با اصناف متخلف برخورد و تعطیل خواهد شد.

قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه درخصوص نحوه نظارت بر بازار، گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به منظور ایجاد تعادل در بازار مانور ویژه‌ای را با عنوان بازرسی و  نظارت بر محصولات کالاهای کشاورزی از پانزدهم اسفندماه به مدت یک ماه در برنامه داریم.

وی ادامه داد: در این مانور ۳۴ تیم به تعداد ۱۱۰ نفر از بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و همچنین با همکاری ظرفیت بسیج اصناف به تعداد ۶۷۰ نفر، بازار را مورد رصد و پایش خود قرار می‌دهند.

قاسمی اضافه کرد: با هر گونه تخلف و سوءاستفاده در بحث قیمت‌ها، احتکار و عرضه خارج از شبکه برابر قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

وی در ادامه این نوید را به هم‌استانی‌ داد که کالاهای اساسی همچون شکر، روغن، گوشت مرغ و قرمز، میوه شب عید و... به اندازه کافی در انبارها و سردخانه‌های استان موجود است و جای هیچگونه نگرانی و دغدغه‌ای نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان از مردم خواست تخلفات را با شماره ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار فارس، گفت: در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی و ارتقای سطح کیفیت سلامت محصولات حوزه فرآورده خام دامی طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از چهاردهم اسفندماه آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان با استفاده از نیروهای حوزه سلامت در دو شیفت کاری در دستور کار است.

وی ادامه داد: همکاران حوزه سلامت با تجهیز اکیپ‌های ثابت و سیار در محل اداره دامپزشکی و در سطح مراکز عرضه رستوران‌ها، هتل‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و تمامی مراکز که با حوزه فرآورده خام دامی سرکار دارند در دو شیفت صبح و ظهر نظارت کامل را برای تحقق دام سالم، غذای سالم و انسان سالم را دارند.

حیدری در خصوص کشاتارهای غیرمجاز، افزود: اداره کل دامپزشکی در راستای برخورد با کشتارهای غیرمجاز دام و طیور در سطح شهر،  معابر و خارج از مکان‌های مورد تأیید خود اهتمام لازم را به عمل می‌آورد که برخورد قاطع با هماهنگی دستگاه‌های بهداشتی داشته باشد.

وی گفت: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه نه سلامت بهداشتی و نه سلامت شرعی مورد تأیید ما نیست و تنها مکان‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی گوشت قرمز و گوشت مرغ کشتارگاه‌هایی است که با نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی فعالیت می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: سامانه ۱۵۱۲ در همین راستا به صورت مستمر در خدمت شهروندان است.

با افزایش نظارت بر بازار در ایام منتهی به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و کنترل شوک و نوسانات قیمت در اقلام سبد خانوار سودجویان دیگر چرأت نخواهند کرد که در روند تامین کالاهای مردم و قیمت‌ها خللی ایجاد کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول