اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

خودمراقبتی و پیشگیری از وقوع حادثه در چهارشنبه سوری

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: والدین باید برای پیشگیری از حادثه در چهارشنبه سوری، خطرات و توصیه های لازم را در خصوص خود مراقبتی به کودکان ارائه کنند.

خودمراقبتی و پیشگیری از وقوع حادثه در چهارشنبه سوری

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مجید سرتیپیاظهار کرد: مراسم چهارشنبه سوری یکی از سنت های قدیمی ما ایرانیان است و بصورت سالانه توسط ایرانیان باستان انجام میشده، در زمان های گذشته این مراسم در حد یک آتش بازی مختصر در نقاط از پیش تعیین شده اجرا میشود.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر مراسم سنتی و زیبای این شب، رنگ دیگری به خود گرفته و به طرز چشمگیری تغییر کرده است، بطوریکه آتش بازی تبدیل به بازی های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده و به آتش زدن بوته های خشک و پریدن از روی آتش به تجمع جوانان در خیابانها، آتش زدن فشفشه و منفجر کردن ترقه و پرتاب سیگارت تبدیل شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ضمن ارائه توصیه های لازم درخصوص پیشگیری از وقوع حادثه در روز چهارشنبه سوری گفت: والدین رفتارهای هیجانی کودکان و نوجوانان خود را مدیریت کنند و شرایطی فراهم تا چهارشنبه سوری برای آنها ایمن شود و مواد محترقه و آتش زا را از دسترس کودکان خارج کنند.

وی با اشاره به این نکته که مردم نباید با ایجاد سر و صدای ناهنجار شادی دیگران را تلخ کنند، تصریح کرد: برای روشن کردن آتش از محل هایی استفاده کنند که امکان سرایت به جاهای دیگر را نداشته باشد و حتی الامکان برای روشن کردن آتش از محل های تعیین شده توسط شهرداری استفاده شود.

سرتیپی ادامه داد: از پریدن روی آتش به خصوص با چادر، یا لباس های گشاد اجتناب شود و فردی که دچار سوختگی شده را هرچه سریع تر به مرکز درمانی منتقل کنند و در صورت شدت مصدومیت با اورژانس 115 تماس بگیرند.

وی افزود: در صورتیکه چشم در اثر اصابت ترکش های ناشی از انفجار مواد محترقه آسیب دیده است، از قرار دادن دستمال، پنبه یا گاز روی چشم خودداری کنند.
گفتنی است: جشنواره شب چهارشنبه پارس، معروف به چهارشنبه سوری درآخرین سه شنبه سال برگزار می گردد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول