اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت تمکین دانشگاه امام صادق (ع) به نظر رهبر انقلاب/ باغ سالاریه متعلق به همه مردم قم است

وقتی رهبر خبیر انقلاب اسلامی به صراحت اعلام می فرمایند نباید به بهانه‌های مختلف و حتی درست کردن مدرسه یا حوزه علمیه، تعرضی به محیط‌زیست و پوشش‌های گیاهی صورت گیرد، چرا دانشگاه امام صادق (ع) به این مسئله تمکین نمی‌کند.

ضرورت تمکین دانشگاه امام صادق (ع) به نظر رهبر انقلاب/ باغ سالاریه متعلق به همه مردم قم است

خبرگزاری فارس – حسن شیخ حایری: همین چند روز قبل بود که رهبر بصیر انقلاب اسلامی مانند هر سال و در روز درختکاری، حفظ محیط زیست را از اساسی‌ترین و لازم‌ترین کارهای کشور برشمردند و تخریب محیط‌زیست و پوشش‌های گیاهی را تخریب منافع ملی خواندند. معظم‌له پیش از این هم در اظهارنظرهای متعدد، بارها بر این موضوع تأکید کرده و به طور مثال فرموده‌اند: «برای ما حفظ محیط زیست یا منابع طبیعی، مسئله‌ای تجملاتی و درجه دو نیست، بلکه مسئله‌ای حیاتی و جزو تعالیم اسلام است.»

حضرت آقا همچنین به در بیان دیگری به صراحت اعلام می‌فرمایند که بخش‌ها و نهادهای مختلف کشور نباید اجازه دهند به بهانه‌های مختلف و حتی احداث مدرسه و حوزه دینی، تعرضی به محیط زیست و پوشش‌های گیاهی صورت گیرد.

اما در چند روز گذشته، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در نشستی رسانه‌ای به موضوع باغ سالاریه قم توجه داد و گفت در نظر داریم معادل باغ سالاریه را به دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مالک این باغ بدهیم، اما آن‌ها اصرار به تغییر کاربری این مکان دارند، در حالی که هیچ نهادی در استان مجوّز تغییر کاربری و احداث مجتمع را نمی‌دهد.

پیام جوادیان در این سخنان همچنین تصریح کرده است که باغ سالاریه باید پارک عمومی شود و نه مجتمع آموزشی، همچنان که مجموعه مدیریت شهری قم بر این باور است که فضای سبز محدوده باغ سالاریه و جامعه الزهراء (س) باید به نفع استفاده عمومی حفظ شود.

وی در ادامه بیان داشته که حفظ درختان این محدوده دارای دستور قضایی است و از این رو از استانداری و دادگستری خواسته تا در قالب کمیته حفظ حقوق بیت‌المال به موضوع ورود کنند.

اکنون و از آن جا که بر اساس قانون، تغییر کاربری در محدوده اشاره شده ممنوع و البته حفظ درختان و فضای سبز آن  به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی شهر، از مطالبه‌های جدی مردم قم است، لازم است تا با پیگیری مدیریت استان در سطح عمومی و قضایی، این محدوده تعیین تکلیف شده و ضمن بازگشت به مردم، برای احیای آن نیز تصمیم‌گیری و اقدام شود.

بدیهی است کمترین مطالبه از دانشگاه امام صادق (ع) در این مسیر، تمکین به قانون، احترام به نظر صائب رهبری معظم انقلاب و همراهی با مردم است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول