اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دادستانی زاهدان دراحیای حقوق عامه برتر کشوری شد

معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: با انجام اقداماتی بی نظیر در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه و حمایت قاطع و پیگیری مکرر دادستان دادسرای عمومی مرکز استان، این دادسرا به عنوان دادسرای نمونه کشور، دادستان نیز به عنوان دادستان نمونه و معاونت حقوق عامه دادستان رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

دادستانی زاهدان دراحیای حقوق عامه  برتر کشوری شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالفضل احمدزاده در نشست مطبوعاتی که امروز در دادسرای عمومی انقلاب زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر اقداماتی بی نظیر در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق عامه انجام شده و با توجه به این اقدامات و حمایت قاطع و پیگیری مکرر دادستان دادسرای عمومی مرکز استان، این دادسرا به عنوان دادسرای نمونه کشور، دادستان نیز به عنوان دادستان نمونه و معاونت حقوق عامه دادستان در کشور معرفی شد.

معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان افزود: یکی از جمله اقدامات شاخص در این حوزه این بود که برای اولین‌بار در حیطه بهداشت عمومی و محیطی و بازرسی میدانی از تمام مراکز مربوطه به معنای عام اقداماتی برای تامین سلامت مردم انجام شد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما اینست که شخصا در متن حضور یافته و بازدیدهایی را انجام دهیم، گفت: در سال جاری تعداد بازدیدهای مشترک با نمایندگان دامپزشکی از سطح قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها ۸۷ مورد، بازدید از مراکز رستورانی، فستفودها، کبابی‌ها و غیره ۵۸۷ مورد بوده است.

احمدزاده بیان کرد: تعداد بازدیدهای مشترک با بازرسان بهداشت محیط از رستوران‌ها، فست‌فودها و غیره ۴۲ هزار و ۷۶۹ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با ادارات صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی نیز ۲۹ مورد و همراه با بازرسان سلامت از محیط شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها و غیره ۳۱۴ مورد بازدید صورت گرفته است.

احمد زاده با بیان اینکه در این بازدیدها ۲۷۸ نمونه‌ مشکوک مشاهده که به آزمایشگاه فرستاده شده، تاکید کرد: در صورت مشاهده نواقص بحرانی، آن مرکز بدون شک پلمپ و در صورت مشاهده نواقص غیربحرانی باتوجه به سابقه مرکز نیز بررسی و حکم ارایه می‌شود.

معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان افزود: تعداد مکان‌هایی که تذکر و اخطار جدی دریافت کردند ۲۱۵ مورد بوده و ۳۲۰ مورد نیز در سال جاری پلمپ شده‌اند.

وی یادآور شد: ۶۴ نفر به مراجع قضایی معرفی و میزان ۲۴ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی ضبط و معدوم شدند.

احمدزاده اذعان کرد: بازدید مراکزی که به صورت علنی و بدون رعایت ضوابط بهداشتی ذبح دام انجام می‌دهند شروع شده و تاکنون ۳ واحد پلمپ شدند و سال آینده در این زمینه به‌صورت جدیوتر اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بازدیدها و نظارت‌ها باید بعداز ظهر انجام شود، خاطرنشان کرد: ضروری است تا آگاه‌سازی مردم و فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا نسبت به بهداشت محیط و مسائلی از جمله ذبح دام و غیره رعایت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول