اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

حضور۲۴ هزار مأمور راهداری در طرح نوروزی/۱۶۰ هزار کامیون باید از رده خارج شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جاده ها بیش از ۴۵۰ هزار کامیون در تردد هستند که حداقل ۱۶۰ هزار کامیون باید از رده خارج شوند.

حضور۲۴ هزار مأمور راهداری در طرح نوروزی/۱۶۰ هزار کامیون باید از رده خارج شوند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در همایش سراسری و نشست تخصصی روسای پلیس راهور و راه استان‌ها با بیان اینکه ماموران انتظامی در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی کرده و ماموریت‌های متنوعی دارند، اظهار داشت: امسال طبق پیش‌بینی‌ها ترددها افزایش خواهد داشت و ستاد سفرهای نوروزی از روزهای گذشته در وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار فوتی تصادفات کاهش داشته است اما کافی نیست و اگر هر دستگاه به مسئولیت خود عمل کند موفق خواهیم بود.

قاسمی گفت: ۲۴ هزار پرسنل در بخش راهداری جاده‌ای مشغول به فعالیت هستند و برنامه ریزی شده از ۲۵ اسفند تا ۱۴ اسفندماه در کنار پلیس به مسافرین نوروزی خدمات رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بخش جاده‌ای کشور بیشترین حمل و نقل را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال گذشته هشت‌ میلیون‌ مسافر در بخش دریایی تردد داشتند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه از لحاظ زیر ساخت و ناوگان دچار مشکل هستیم، گفت: ناوگان هوایی از لحاظ سنی افزایش دارد و نگران کننده است؛ همچنین در حوزه ریلی ۵۰۰ لوکوموتیو در حال فعالیت هستند که به دلیل نقصانی که وجود دارد سرعت آنها بسیار پایین است؛ در جاده‌ها نیز بیش از ۴۵۰ هزار کامیون در تردد بوده که حداقل ۱۶۰ هزار کامیون باید از رده خارج شوند.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌ها برای نگهداری جاده‌ها نیازمند اعتبار هستیم، گفت: ما در کشور بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر داریم و اگر محاسبه‌ای داشته باشیم عدد بزرگی برای نگهداری جاده‌ها نیاز است و این درحالی است که هیچ بودجه‌ای برای نگهداری جاده‌ای مشخص نشده است.

وی افزود: بودجه حمل و نقل سال ۱۴۰۱، ۲۰ هزار میلیارد تومان است که نمی‌توان با این بودجه تحول ایجاد کرد و باید روش‌های دیگری جایگزین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول