اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

احیاء صنایع راکد لرستان اولویت دولت است

وزیر کشور گفت: احیاء صنایع راکد و شکوفایی ظرفیت‌ها در لرستان اولویت دولت و وزارت کشور است.

احیاء صنایع راکد لرستان اولویت دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در جریان سفر به استان لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: سرمایه بزرگ ما همین مردم هستند که چه به لحاظ فرهنگی، معنوی و ایمانی تاریخی پر افتخار داریم.

وی افزود: فرض بر ما این است که یک خدمت رضایت بخش برای مردم داشته باشیم و کاستی‌ها را برطرف کنیم و رضایت مردم بزرگ و شهید پرور را داشته باشیم.

وزیر کشور بر توجه به ظرفیت‌های لرستان تاکید نمو و گفت: اینکه ظرفیت‌های استان لرستان را شکوفا کنیم از وظایف همه ما است. بعد از سفر رئیس‌جمهور تلاش عزیزان در دولت این بود که بتوانند منابع مالی را تامین کنند که در این مدت اندک هزار میلیارد تومان به شکل نقد برای استان تخصیص یافته است و باز هم تخصیص‌ها در قالب‌های مختلف انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است همین است؛ حرکت، تلاش، پیگیری و اخلاص در کار برای حل مشکل مردم، که این وظیفه همه ما است.

وحیدی با بیان اینکه احیاء صنایع راکد در لرستان از دغدغه‌های اول دولت و وزارت کشور است، بیان کرد: مساله دوم ما این طبیعت بکر و بسیار ارزشمند موجود در لرستان است که باید سرمایه‌گذاران خوبی را دعوت کنیم تا بیایند برای کار در ١٢٠٠ هکتاری که در حوزه انجیر ظرفیت وجود دارد و تقریبا همین مقداری که در حوزه انار می‌شود انجام داد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی مساله مهمی است که حتما باید به کمبودهای آن رسیدگی شود، افزود: هیچ اقتصادی به حرکت در نخواهد افتاد مگر اینکه جنبشی در مسائل فرهنگی اتفاق افتد؛ بدون حرکت در حوزه فرهنگی حوزه اقتصادی تحول خاصی به همراه نخواهد داشت.

وی به تحرک اجتماعی در کنار تحرک و تلاش ویژه دولت تاکید نمود و تصریح کرد: هستند کشورهایی که زیر پایشان گنج است اما در فقر به سر می‌برند؛ مردم ما و کارآفرینان ما بیشترین مسوولیت اجتماعی را در این راستا دارند تا این جنبش را به حرکت اندازند.

وحیدی گفت: همه باید احساس کنند که خودشان باید در میدان باشند و اینکه احساس شود فقط دولت مرکزی باید در میدان باشد، منجر به جهشی که مد نظر است نخواهد شد. 

وی در ادامه یادآور شد: در خصوص انتصابات و جذب نیرو هیچگونه تبعیضی پذیرفته نیست و بجز شایسته سالاری کسی حق جذب نیرو و انتصاب کسی را ندارد و غیر از این اگر باشد مغایر ارزش‌های انقلاب و دولت انقلابی سیزدهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول