اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو درباره مذاکرات وین

دستگاه دیپلماسی ترکیه از تماس وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره آخرین تحولات منطقه از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها و بحران اوکراین خبر داد.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو درباره مذاکرات  وین

 سرویس بین‌الملل؛ سید رضا پریسته: خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه  اعلام کرد وزرای خارجه ترکیه و ایران  روز دوشنبه در تماس تلفنی آخرین تحولات اوکراین وهمچنین مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «مولود چاووش اوغلو» و «حسین امیرعبداللهیان» وزیران خارجی ترکیه و ایران همچنین در مورد روابط دوجانبه و نشست آتی در«آنتالیا» در ترکیه که قرار است 11 تا 13 مارس (جمعه 20 تا یکشنبه 22 اسفند) برگزار شود، صحبت کردند.

چاووش اوغلو و امیرعبداللهیان همچنین درباره تلاش‌های جاری برای احیای توافق هسته‌ای ایران  و مذاکرات وین صحبت کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه همچنین  اعلام کرد کشورش میزبان نشست سه‌جانبه با روسیه و اوکراین خواهد بود. چاوش‌اوغلو گفت: «این نشست در چارچوبی سه‌جانبه روز پنجشنبه دهم مارس در آنتالیا برگزار می‌شود.»

این مقام ارشد ترکیه‌ای ضمن ابراز امیدواری در این زمینه که نشست سه‌جانبه میان آنکارا، مسکو و کی‌یف «نقطه عطفی» را در بحران اوکراین موجب شود، این اقدام را «گامی مهم» در راستای صلح و ثبات توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت، آنکارا به تلاش برای رسیدن به صلح پایدار تلاش خواهد کرد.

در تحول دیپلماتیک دیگر، وزیران امور خارجه ایران و روسیه شامگاه دوشنبه درباره مذاکرات وین درباره رفع تحریم‌های ایران گفت‌وگو کردند. بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاروف و همتای ایرانی خود در این تماس تلفنی بر به دست آمدن پیشرفت در مذاکرت وین درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

«سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات در وین و تعلل آمریکا گفت: «بن بستی در وین نیست. مذاکرات همچون سابق برگزار می‌شود و رفت و برگشت‌ها بین هیات‌ها در حال انجام است. گفت‌وگوها وقتی به روزهایی می‌رسد که باید درباره مسائل جدی صحبت شود سخت می‌شود و قطعا با یکسری کندهایی روبرو است و نکاتی که همه طرف‌ها باید درباره آن تصمیم گیری کنند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول