اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروسی: در سفر به تهران درباره مجموعه‌ای از اقدامات به توافق رسیدیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی نشست شورای حکام گفت که در سفر سازنده به تهران در خصوص مجموعه‌ای از اقدامات توافق کرده‌اند.

گروسی: در سفر به تهران درباره مجموعه‌ای از اقدامات به توافق رسیدیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مذاکرات سازنده با «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ابراز خرسندی کرد.

وی اینگونه گفت: «در خصوص سفر به تهران و دیدار با «محمد اسلامی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی ایران گفت: من خرسندم که به اطلاع شما برسانم که در جریان سفر روز شنبه به تهران و پس از مذاکرات سازنده، من و معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی توانستیم در خصوص مجموعه‌ای از اقداماتی که راهنمای کار ما خواهد شد، به توافق برسیم. کارهای زیادی پیش‌رو داریم و تازه شروع کرده‌ایم»

گروسی در خصوص گزارش خود در ارتباط با راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت:‌«تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال، از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تأثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است.»

مدیرکل آژانس در ارتباط با توافقات اواخر سال میلادی با مقام‌های ایرانی گفت: «پس از رایزنی های سازنده با معاون رئیس جمهور اسلامی در 15 دسامبر 2021، شرایط جدیدی در رابطه با تجهیزات نظارتی و نظارتی آژانس تحت برجام مورد توافق قرار گرفت. این امر آژانس را قادر کرد تا دوربین‌ها را مجدداً در کارگاه کرج نصب کند و همه رسانه‌های ذخیره‌سازی را در دوربین‌های مرتبط با برجام در سراسر ایران جایگزین کند.»

گروسی سپس در ارتباط با سفر اخیر به ایران گفت:‌«همانطور که خواهید دید، بیانیه مشترک توافق شده با ایران در روز شنبه مجموعه ای از گام‌هایی را که باید طی چند ماه آینده انجام شود را مشخص می‌کند».

وی ادامه داد:‌«آژانس مشتاقانه منتظر است تا 20 مارس(29 اسفند) توضیحات کتبی از جمله اسناد پشتیبان مرتبط را در مورد سوالات مطرح شده توسط آژانس که ایران تاکنون به آن‌ها رسیدگی نکرده است و در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان خاص است، دریافت کند.کارهای زیادی پیش روی ماست. ما آماده ایم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول