اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز طرح نظارتی دامپزشکی مازندران ویژه نوروز و ماه رمضان

مدیرکل دامپزشکی مازندران،از آغاز طرح نظارتی دامپزشکی مازندران ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح از روز گذشته آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم دارد.

آغاز طرح نظارتی دامپزشکی مازندران ویژه نوروز و ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن گلپایگانی بعد از ظهر امروز در ارتباط با طرح کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی مازندران ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با بیان اینکه نظارت بر فرآورده‌های دامی از مزرعه تا سفره مردم در دستور کار دامپزشکی قرار دارد، اظهار کرد: نظارت‌های سازمان در دو بخش کمی و کیفی است و در بحث کمی نظارت‌ها منجر به تولید مناسب می‌شود و در بحث کیفی تولید محصول سالم در دستور کار است.

وی در ارتباط با طرح‌های ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان،گفت: نظارت ما در کشتارگاه‌ها بر روند تولید و همچنین در محل‌های بسته‌بندی و بازار در برنامه‌های کاری قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه اکیپ‌های ثابت و سیار این سازمان به صورت برنامه‌ریزی شده بر روند تولیدات دامی نظارت دارند، اکیپ‌های سیار هم در شهرستان‌ها با بخش‌های مختلف درون سازمان و برون سازمان مثل مراکز بهداشت، اداره صمت، دستگاه‌های قضائی در این ایام فعال هستند، افزود: دبیر ستاد نوروزی در سطح استان نیز فعال است و سامانه پاسخگویی مردمی ۱۵۱۲ در سطح استان پاسخگویی مخاطبان است.

وی اضافه کرد: در بحث خدمات‌رسانی به دامداران و صاحبان دام‌های کشیک نوروزی تعیین شده و مراکز عرضه دارو  نیز تعیین شده تا در صورت بیماری دامداران و تولیدکننده برای تامین دارو مورد نیاز اقدام کنند و  حتی در صورت نیاز واکسن‌ها مورد نیاز دامی هم در این ایام تزریق می‌شود.

گلپایگانی با اشاره به همکاری این سازمان با دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: بازرسی‌های مشترک این دو مجموعه در هر مکانی که مواد خام توزیع می‌شود در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه طرح نوروز و ماه مبارک رمضان از روز گذشته آغاز شده است، افزود: اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان پیگیری می‌شود.

گلپایگانی در ارتباط با عرضه مواد خامی در بازار روزهای استان مازندران،گفت: براساس قوانین هر مواد خامی که خارج از واحد صنفی عرضه شود تابع قوانین شهرداری‌ها است و اقدامات لازم توسط این ارگان باید انجام شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای برخورد با متخلفان در نخستین روز طرح، گفت: در بازرسی انجام شده ۳۶۰ کیلوگرم فراورده‌های دامی خامی غیربهداشتی کشف شده و صاحب یک واحد صنفی در این ارتباط به دادگاه معرفی شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول