اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تشکیل 3 هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف بازاری در خراسا‌ن‌شمالی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در تمام حوزه های بازار در خراسان شمالی، تعداد کل تخلفات کشف شده شامل چهار هزار و 227 مورد بوده است.

تشکیل 3 هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف بازاری در خراسا‌ن‌شمالی

علی وفاخواه، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در تمام حوزه های بازار در خراسان شمالی، تعداد کل تخلفات کشف شده شامل چهار هزار و ۲۲۷ مورد بوده است، اظهارکرد: تخلفات در سه هزار و ۶۲۷ پرونده به ثبت رسیده و ارزش ریالی کل این پرونده ها ۶۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۴۵۷ ریال است.

وی در رابطه با نظارت های ایام نوروز در حوزه پوشاک گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم نظارتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه طرح نظارت نوروزی که از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد، افزود: نظارت ها در گروه کالاهای مرتبط با این طرح که شامل آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه و تره بار، کیف و کفش، پوشاک هستند، تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ آماده پاسخگویی به شکایت ها و نظرت های مردم در حوزه بازار در سراسر استان است، ادامه داد: براین اساس تخلفات شامل گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، قاچاق که به سامانه اعلام شده است، بازرسان در محل حضور پیدا می کنند و بعد از بررسی موارد، در صورت تایید تخلف، صورت جلسه و به تعزیرات حکومتی استان ارسال می شود تا برای آنها پرونده اقتصادی تشکیل شود.

وفاه خواه بیشترین تخلفات ثبت شده در طرح نوروزی را در گروه کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: لازم به ذکر است که ۲ ماه اخیر نظارت کالاهای اساسی به سازمان جهاد کشاورزی استان محول شده که در زمان اعلام شکایت از طرف مردم در سامانه ۱۲۴ باتوجه به نوع کالاها، تلفن به سامانه سازمان جهاد متصل می شود و شکایت در آن ثبت و رسیدگی ها صورت می گیرد.

وی بیشترین تخلفات حوزه بازار را شامل درج قیمت، گران فروشی و فاکتورهای صوری و ساختگی خواند و افزود: بازرسان بعد از حضور در محل های شکایت شده و چک کردن فاکتورهای موجود در مغازه از طریق ارتباط با سازمان صمت استان خریدار جهت تایید یا عدم آن، صوری بودن آنها آشکارو مغازه مرتکب تخلف شده بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر در بخش تعداد بازرسان، نیروها محدود است و بعد از اجرای طرح انتزاع بازار، ۹ نفر از نیروها به سازمان جهاد کشاورزی انتقال داده شدند که باعث کمبود شدید نیرو در این بخش شده ایم.

وفاخواه گفت: با کم شدن تعداد نیروهای سازمان صنعت، معدن وتجارت، از نیروهای بسیج اصناف، در نظارت ها بهره گرفته شده که تعداد آنها در خراسان شمالی ۳۰ نفر هستند، علاوه بر این سایر ادارات مرتبط نیروها به صورت ناظر افتخاری و بازرسی های مشترک بازدیدها صورت می گیرد.

وی افزود: توصیه می شود که مردم ضمن مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی، بالخصوص در حوزه پوشاک که استان تولید کننده نیست و بخش زیادی از آنها وارد استان می شود، به سامانه ۱۲۵۴ انعکاس داده شود تا در کمترین زمان نسبت به آن رسیدگی ها انجام شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول