اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در اسلامشهر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلامشهر، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در اسلامشهر آغاز شد.

اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در اسلامشهر

محمد خدامی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در سطح شهرستان اسلامشهر آغاز شد.

خدامی افزود: با توجه به فرا رسیدن روزهای عید سعید نوروز و ماه مبارک رمضان و استقبال بیشتر شهروندان برای استفاده از فرآورده های خام دامی، به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان، نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی نسبت به گذشته افزایش یافته و به طور روزانه کشتارگاه‌ها، سردخانه ها، مراکز بسته بندی و عرضه محصولات و فرآورده های خام دامی مورد بازرسی و نظارت بازرسان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت سلامتی شهروندان، بیان کرد: در این طرح تمامی واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی شامل کشتارگاه‌ها، قصابیها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستوران ها، طباخی ها و تمامی مراکز عرضه غذا مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته و با کسانی که بخواهند با سوء استفاده از افزایش تقاضاهای مردم برای تهیه فرآورده‌های خام دامی، موارد بهداشتی را رعایت نکنند و مرتکب تخلف شوند به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت که به صورت روزانه در ۲ شیفت صبح و عصر با حضور گشت های بازرسی در قالب اکیپ‌های مجزا، بازرسان با لباس‌های متحدالشکل ضمن بازدید و رصد کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته بندی، مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی را نظارت و بازرسی می کنند.

وی با درخواست از همکاری مردم برای همراهی با بازرسان دامپزشکی، گفت: از مردم شریف شهرستان اسلامشهر درخواست داریم ضمن تهیه کلیه مواد غذایی پروتئینی از مراکز معتبر و بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه‌ لاشه و مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطع بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد پروانه اشتغال، محل بهداشتی و عرضه فرآورده های بسته بندی شده غیر مجاز فاقد پروانه بهداشتی با شماره تلفن ۵۶۴۶۷۲۸۲ تماس حاصل کرده و موارد تخلف را اعلام کرده، تا کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موارد تخلف رسیدگی کنند.

خدامی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت از ۱۴ اسفند ماه جاری در اسلامشهر آغاز شده، خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن عید سعید نوروز با روزهای ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ ادامه داشته و امیدواریم با همکاری همه جانبه مردم و کلیه فعالان در زمینه های عرضه فرآورده های خام دامی، هیچ‌گونه تخلفی وجود نداشته و مردم با اطمینان خاطر مواد غذایی و پروتئینی مورد نیاز خودشان را تهیه کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول