اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح ۷ مدرسه خیرساز در مناطق روستایی رابر کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز ۷ مدرسه خیرساز به نام «شهید قاسم سلیمانی» با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و با زیربنای یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع، در مناطق روستایی شهرستان رابر افتتاح می‌شود.

افتتاح ۷ مدرسه خیرساز در مناطق روستایی رابر کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امروز با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و خیر مدرسه‌ساز حاج‌اکبر ابراهیمی آیین افتتاح هفت مدرسه در رابر کرمان برگزار شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی نماد شجاعت و مظهر غرور ملی و مایه افتخار دنیای اسلام است و وظیفه ما قدم گذاشتن در راه او و ترویج مکتبش است.

وی در تشریح مدارس عنوان کرد: مدرسه یک کلاسه روستای باب گلو، مدرسه یک کلاسه بابید علیا در روستای ده دیوان و مدرسه یک کلاسه روستای کبیر هر کدام با زیربنای ۷۹ متر مربع و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیدند.

رضایی ادامه داد: مدرسه دو کلاسه روستاهای تذرج و هلیرود هر کدام با زیربنای  ۱۲۲ مترمربع و اعتبار یک‌میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان افتتاح شدند و دو مدرسه ۴ کلاسه در روستای شهید پرور گنجان هم با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال ساخت هستند.

وی با قدردانی از همه خیران مدرسه‌ساز، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این ۷ مدرسه حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده که توسط خیر نیکوکار حاج‌اکبر ابراهیمی تامین شده و وی تاکنون ۳۰ مدرسه در استان کرمان ساخته و هزینه تعمیر و بازسازی ۱۶ مدرسه آسیب‌دیده از سیل اخیر را هم پذیرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در روز اول فروردین ۱۴۰۱ همزمان با شصت و پنجمین سالروز تولد سردار دل‌ها، با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمان کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول