اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شبکه مردمی قرآنی تقویت شود

استاندار همدان گفت: ثقل سند قرآنی استان همدان، تقویت و توجه به تشکل‌های مردمی است.

شبکه مردمی قرآنی تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا‌ قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی و قرآنی استان اظهار کرد: با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و سال نو، پیشنهاد می‌شود در این ماه پرنور، در حسینیه حضرت امام(ره) شهر همدان و دیگر شهرهای استان مراسم قرآنی برگزار شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز استان نیز می‌تواند مراسم قرآنی ماه مبارک رمضان را به صورت گسترده پوشش و برای مردم استان پخش کند گفت: باید تقویت تشکل‌های مردمی در اولویت قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با همکاری و همراهی اداره اوقاف می‌توان در راستای تقویت تشکل‌های مردمی اقدام کرد افزود: برگزاری جلسات قرآنی از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که از گذشتگان به یادگار‌ مانده و باید آن را حفظ کرد.

وی ثقل سند قرآنی استان را تقویت و توجه به تشکل‌های مردمی دانست و گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است با بهار طبیعت تقارن یافته است، ضرورت دارد تا با آوای قرآنی این ماه را عطرآگین کنیم و نوجوانان و جوانان را در محافل قرآنی جذب کنیم.

قاسمی‌فرزاد گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیز طبق شرح وظایف می‌توانند در این موضوع مشارکت عمومی داشته باشند، چون یکی از معیارهای ارزیابی، توجه به سند قرآنی است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: با توجه به شناسایی پنج مسئله اساسی فرهنگی استان، ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت کمیته‌های زیرمجموعه ستاد شورای فرهنگ عمومی در راستای حل و فصل آن‌ها کوشید.   

استاندار همدان ادامه داد: کمیته‌های زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی که بررسی مشکلات فرهنگی استان را بر عهده دارند باید بتوانند با تلفیق علم و تجربه مسائل اساسی را احصا و در راستای آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ساختار اقتصادی، خود ساختار اقتصادی است که باعث شده دولت‌ها دچار ناکارآمدی شوند گفت: مشکلاتی که ساختاری هستند توسط بهترین افراد نیز حل نخواهد شد، بلکه باید به صورت مبنایی برای مشکلات ساختار اقتصادی  چاره جویی کرد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه ساختار اداری و دولتی دچار بیماریِ فربه شدن و غیرکارآمد شدن، است که درمان آن نیز کوچک‌سازی دولت است افزود: بسیاری از اقداماتی که در ساختار اداری توسط دولت انجام می‌شود باید به صورت برون‌سپاری و یا واگذاری باشد.

وی گفت: باید خروجی شورای فرهنگ عمومی استانی و کارگروه‌های آن برای شورای فرهنگ عمومی کشور، به گونه‌ای باشد که تصمیم‌ساز و مسیر مقررات و مصوبات کهنه و دست‌ و‌ پاگیر را تغییر دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات بنیادین در شورای فرهنگ عمومی می‌تواند ساختارهای معیوب و فرسوده را تغییر دهد گفت: شورای فرهنگ عمومی در راستای تغییر قوانین کهنه، فرسوده و تدوین قوانین مبتنی بر اسلام و نظام قرآنی حرکت کند.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: تمام مفاد بیانیه گام دوم اتقلاب باید در سند شورای فرهنگ عمومی استان دیده شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول