اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

فعال بودن ۳۶۵ مرکز مداخله در بحران/۷۴ شهر و شهرستان، اورژانس اجتماعی ندارند

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر، ۳۶۵ مرکز مداخله در بحران در تمامی نقاط کشور در سطح ۱ و ۲ و ۳ فعال هستند و با یک روند روبه رشدی از فعالیت‌ها در شهرهای کشور روبه رو هستیم.

فعال بودن ۳۶۵ مرکز مداخله در بحران/۷۴ شهر و شهرستان، اورژانس اجتماعی ندارند

به گزارش خبرنگار گروه رفاهی و‌آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، محمود علی‌گو، مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور امروز در نشست تشریح برنامه‌های اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی موضوعی تلخ و پرچالش در جامعه است و تأثیراتی که تمام اتفاقات ملی، بین‌الملی، فرهنگی و اجتماعی در آسیب های اجتماعی ایجاد می‌کند، قابلیت مدیریت نیست.

وی افزود: باید برنامه‌هایی در حوزه آسیب اجتماعی توسعه پیدا کند تا وضعیت ما را تغییر دهد، یکی از برنامه ها اورژانس اجتماعی است که متشکل از ۴ نوع فعالیت، خط تلفن ۱۲۳، فعالیت سیار و خودرویی اورژانس اجتماعی، مراکز مداخله در بحران و مجموعه خدمات پایگاه های اجتماعی در حاشیه شهرها است که در حال فعالیت هستند.

علی‌گو، ادامه داد: در حال حاضر، ۳۶۵ مرکز مداخله در بحران در تمامی نقاط کشور در سطح ۱ و ۲ و ۳ فعال هستند.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار فعالان حوزه آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در این مراکز ۳۹۴۵ نفر از فعالان در حوزه فعالیتهای اجتماعی همکاری می‌کنند که ۳۳۵۲ نفر نیروهای مددکاری، رواشناس و حقوقی هستند و به نوعی نیروی متخصص ما در این عرصه به شمار می‌آیند.از این میزان نیز ۱۲۰۰ نفر قراردادی، برخی خرید خدمت و بخشی از آن‌ها نیز از نیروهای رسمی فعال در اورژانس اجتماعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های روبه رشد اورژانس اجتماعی در کشور، تأکید کرد: در حال حاضر، با یک روند روبه رشدی از فعالیت‌ها در شهرهای کشور روبه رو هستیم، اما از این میان شهرهای کشور، تنها ۷۴ شهر و شهرستان اورژانس اجتماعی ندارند اما این بدان معنا نیست که ما خدماتی به آنها ارائه ندهیم.

علی‌گو ادامه داد: قانون برنامه ششم به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اشاره می‌کند و ما امروز ۴ شهر داریم که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند و مرکز ندارند. در سال آتی برنامه داریم تا این ۴ مرکز را نیز راه اندازی کنیم، در ۷۰ شهر دیگر، خدمات ما به آنها داده می‌شود و در اولویت سال جاری است.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی به برخی از خدمات اورژانس اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: همسرآزاری،کودک آزری، معلول آزاری، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی، کمک به کودکان خیابانی، حمایت از دختران و پسران فراری از منزل و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی جز اصلی ترین فعالیتهای اصلی مجوعه اورژانس اجتماعی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تمامی نقاط مرزی، شهری و روستایی ما فعال هستیم و خط ۱۲۳ پاسخگوی نیازهای مردمی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول