اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

۱۰۰ سالن به سینمای ایران افزوده شد/تجلیل از مجید مسچی

موسسه سینما شهر ضمن تجلیل از مجید مسچی مدیرعامل سابق این موسسه، از ۱۰۰ سالن سینمایی رونمایی کرد.

۱۰۰ سالن به سینمای ایران افزوده شد/تجلیل از مجید مسچی

به گزارش خبرنگار سینماییخبرگزاری فارس مراسم تجلیل و قدردانی از مالکین و سازندگان سالن‌های سینمایی سراسر کشور و افتتاح ۱۰۰ سینمایی صبح امروز (یکشنبه ۱۵ اسفندماه) در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم ویدیویی از مجید مسچی مدیر سابق موسسه سینما شهر به نمایش درآمد.

سپس از سال‌ها تلاش مجید مسچی تجلیل به عمل آمد. 

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینمای ایران گفت: عملکرد آقای مسچی بر هیچکس پوشیده نیست، به نظرم باید عملکرد او سرلوحه بسیاری از مدیران سینمایی کشور قرار بگیرد. آقای مسچی همیشه سعی می‌کردند یا کاری را قبول نکنند یا این که اگر قبول می‌کنند  آن کار را به بهترین وجه انجام دهند. به همین خاطر بارها خواستیم از ایشان تجلیل کنیم، ولی نمی‌پذیرفت که مراسم تجلیل برایش برگزار شود.

وی ادامه داد: مسچی هیچ وقت شعار نداد و تنها سعی کرد کارش را بدون حاشیه انجام دهد. هیچ وقت به دنبال شوآف و مصاحبه آنچنانی نبود. 

مجید مسچی در این مراسم بیان کرد: تشکر می‌کنم از لطفی که  به من شد. در ۱۶ سالی که در سینما شهر فعالیت کردم همواره سعی کردیم به بهترین نحو کارمان را انجام دهیم. همین موضوع باعث شد که همکارانم سختی‌های زیادی را متحمل شوند.

وی افزود: کشور ما به تعداد بسیار زیادی سالن سینمایی مدرن احتیاج دارد و در حال حاضر با آن نقطه فاصله زیادی داریم و باید همچنان تلاش‌ها ادامه یابد. 

هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر گفت: بازنشسته شدن آقای مسچی برای مجموعه مدیریت سینمای ایران سخت بود، ولی ما سعی داریم که از او به عنوان مشاور استفاده کنیم و  از تجربیات ارزشمندی که دارند استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: شیوع کرونا شرایط سختی را برای سینمای ایران به وجود آورد و به همین خاطر از همه هنرمندانی که در این شرایط ایستادند و چراغ سینما را روشن نگه داشتند قدردانی می‌کنیم. در سال جاری سینماهای ایران حدود ۱۵۸ میلیارد تومان بلیت فروختند و مخاطبان سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون نفر بوده‌اند.

میرزاخانی خاطر نشان کرد: وقتی به رقم فروش سینماهای استان‌های بزرگ کشور غیر از تهران  نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تعداد کمی به سینما رفته‌اند و باید برای رونق سینما در این استان‌ها فکری کرد. ما باید برای هر استان بنا به فرهنگ و سلیقه‌شان برنامه‌ریزی جداگانه‌ای داشته باشیم. باید یک برنامه‌ریزی جدی بین بخش خصوصی و دولت به وجود بیاید تا سالن‌های سینمایی بیشتری در کشور ساخته و بهره‌برداری شود. خوشبختانه پتانسیل بسیاری در کشور برای این کار وجود دارد؛ اما باید تمام این توانایی‌ها تجمیع شود تا اتفاقات بزرگی رخ دهد. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در سازمان سینمایی مطرح شده است حمایت موسسه سینماشهر از اکران‌های سینمای ایران است که امیدواریم به زودی امکان این مهم به وجود بیاید. 

در ادامه این مراسم ۱۰۰ سالن سینمایی در سراسر کشور افتتاح شد و تصاویری از این سالن‌ها به نمایش درآمد.

سپس از زحمات سینماداران برگزیده کشور تجلیل به عمل آمد.

جمال ساداتیان مدیر سینما هدیش‌مال گفت: سینمای کشور ما به فیلم پر مخاطب احتیاج دارد و سازمان سینمایی باید کمی در دادن مجوزها آسان بگیرد. امیدوارم روزی سینمای ایران در شرایطی قرار گیرد که هر ایرانی حداقل یک مرتبه به سینما بیاید. 

علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش نیز بیان کرد: ما اولین سینمایی که بازسازی کردیم در چالوس بود، هیچ وقت یادم نمی‌رود وقتی آقای مسچی برای اولین بار آن سالن سینمایی را دید یک شوق عجیبی در چشمش دیده می‌شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول