اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زنده‌گیری پلنگ در طبیعت شهرستان نور

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از زنده‌گیری یک قلاده پلنگ ماده بالغ گرفتار شده در تله سیمی در شهرستان نور خبر داد و گفت: این پلنگ از تله آزاد و برای بررسی وضعیت به قرنطینه پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شده است.

زنده‌گیری پلنگ در طبیعت شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران،   از زنده‌گیری یک قلاده پلنگ ماده بالغ گرفتار شده در تله سیمی  در شهرستان نور خبر داد و اظهار کرد: عصر روز شنبه ۱۴ اسفند ماه امسال یک قلاده پلنگ ماده بالغ که در تله سیمی در روستای پیمط شهرستان نور گرفتار شده بود، توسط تیم امداد و نجات محیط زیست مازندران و محیط‌بانان محیط زیست شهرستان نور از تله آزاد و برای ادامه درمان و بررسی وضعیت پلنگ به قرنطینه پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه این اولین مورد واقعه پلنگ در سال جاری است، گفت: وضعیت پلنگ با انجام آزمایش‌‌ها و تیمارهای لازم در قرنطینه مورد بررسی قرار گرفت و در صورت دارا بودن شرایط مناسب هر چه سریع‌تر برای رهاسازی آن به طبیعت اقدام خواهد شد.

 

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: آخرین مورد زنده گیری پلنگ مربوط به اردیبهشت سال ۱۳۹۹ در منطقه سه هزار تنکابن بوده است.

ربیعی با اعلام اینکه معمولا تله‌های سیمی را در حاشیه باغات و مزارع برای جلوگیری از خسارات و دفع گراز نصب می‌کنند، گفت: با توجه به آسیب‌های جدی که تله‌های سیمی برای حیات وحش به‌ویژه پلنگ در پی دارد از همه باغداران و کشاورزان درخواست می‌شود از نصب تله‌های سیمی در طبیعت، حاشیه جنگل‌ها و زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش خودداری کرده و درصورت مشاهده خسارات از ناحیه جانوران وحشی مراتب را به محیط‌بانی‌های منطقه گزارش کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول