اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مدرس جهانی تنیس روی میز: صحبت‌های عیلقارداشی بیشتر شوخی است تا جدی/در همه زمینه‌ها سقوط کردیم

مدرس جهانی تنیس روی میز گفت: با مقایسه آمارها می‌توان نتیجه گرفت که صحبت‌های رئیس فدراسیون در مورد پیشرفت در تمام زمینه‌ها بیشتر شوخی است تا جدی.

مدرس جهانی تنیس روی میز: صحبت‌های عیلقارداشی بیشتر شوخی است تا جدی/در همه زمینه‌ها سقوط کردیم

پیمان ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صحبت‌های رئیس فدراسیون تنیس روی میز اظهار داشت: من متن مصاحبه را خواندم اینکه او گفته است فدراسیون‌شان برتر است یعنی چه؟ معیار سنجش فدراسیون‌ها مدال‌آوری یا قهرمان‌پروری است. در حال حاضر بین 100 ورزشکار برتر آقا و خانم دنیا کلا یک نماینده داریم که او هم جزو 50 نفر برتر نیست. ما در رنکینگ جهانی تعداد نفرات زیادی داشتیم که خیلی از آنها به خاطر عدم اعزام به مسابقات بین‌المللی خارج شدند و آن تعدادی که در رنکینگ هستند باید حداقل 6 تا 8 مسابقه در سال بروند اما الان این طور نیست.

* رنکینگ‌ها از سال 2018 تاکنون همه نزولی بوده است

وی با اشاره به آمار رنکینگ‌ها گفت: نوشاد عالمیان در سال 2018 رتبه 59 بود اما الان 72 است نیما عالمیان 69 بود اما الان در رده 130 قرار دارد در بخش بانوان هم ندا شهسواری سال 2018 در جایگاه 158 بود الان 204 است و مهشید اشتری هم از 207 به 336 رسیده است. آنهایی که خارج شدند هیچ اما همین‌هایی که بیشتر به مسابقات اعزام شدند رنکینگ‌شان نزولی بوده است پس با این شرایط یا تعداد اعزام‌ها ناکافی بوده یا اعزام‌ها اصولی نبوده است.

کارشناس تنیس روی میز ادامه داد:‌در رنکینگ تیمی هم سال 2018 ما در بخش مردان 23 جهان بودیم الان در رده 28 هستیم در بخش بانوان هم از 32 به 50 رسیدیم. این‌ها آمار است و چیزی نیست که ما از خودمان در بیاوریم پس با این شرایط ما کجا برتر دنیا هستیم.

* اینکه به شما کارت 100 آفرین بدهند، ملاک برترین بودن نیست

ابوالحسنی عنوان کرد:‌ باید دید معیار پیشرفت چه بوده است و چقدر ما به اهداف تعیین شده رسیده‌ایم، اینکه یک سازمانی خارج از مجموعه کاری به ما کارت صدآفرین بدهد و بگوید شما برترین بوده‌اید اصلا معیار و ملاک فدراسیون جهانی چه بوده است ما باید داخل کشور را ببینیم.  خود فدراسیون هم به برخی هیأت‌ها عنوان برتری می‌دهد اما هیچ کجا آمارها منتشر نمی‌شود و شاخص‌ها هم مشخص نیست.

 

* صحبت‌های رئیس فدراسیون بیشتر مزاح است تا جدی

مدرس سابق فدراسیون جهانی تنیس روی میز با اشاره به اینکه صحبت‌های رئیس فدراسیون به نظر من بیشتر مزاح بوده است تا جدی گفت: شاید هم علی قارداشی اشتباه برداشت کرده باشد پیشرفت هر کشور در نتیجه مشخص می‌شود نتیجه فدراسیون کجا بوده است ما دو سهمیه المپیک را از دست دادیم و یکی از کرسی‌های بین‌المللی را هم از دست دادیم. مدعی هستند که سه کرسی گرفتیم اما آنها را قبلا داشتیم و چیز جدیدی نیست.

* علیقارداشی با اصول و ادبیات مدیریت نا آشناست/ با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود

ابوالحسنی در مورد اینکه رئیس فدراسیون گفته است اعزام‌های ما زیاد است،‌گفت: این که می‌گویند زیاد است یعنی چه؟ با چه چیزی آن را سنجیده‌اند و این حرف‌ها منابع‌اش کجاست حرفی که منبع ندارد شایسته نیست که مدیر ارشد یک سازمان آن را بیان کند.او گفته است 30 هزار نفر از ما راضی هستند اما ما که چیز دیگری می‌بینیم البته اگر ما را عضو این جامعه بدانند. به نظر من علی قارداشی با اصول و ادبیات مدیریت ناآشنا است و نمی‌داند چه می‌گوید. رئیس فدراسیونی که در انتخابات تک کاندیدا بود و برنامه‌ای ارائه نداده الان چه توقعی داریم که بخواهد اتفاق خاصی بیفتد انتخاب او هم به دلیل حمایت‌های وزارت ورزش در آن زمان بود. ادعایی که او می‌کند که فدراسیونش در همه زمینه‌ها برتر بوده است چینی‌ها هم نمی‌توانند داشته باشند. مخلص کلام اینکه با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود.

* هزینه میلیاردی برای آمریکا مدیریت هزینه است؟

کارشناس تنیس روی میز گفت: اینکه رئیس یک فدراسیون به جای یک برنامه‌ریزی اصولی فقط به انکار واقعیت می‌پردازد نه تنها رشدی این ورزش نمی‌کند بلکه موفقیتی هم اگر بوده آن را از دست می‌دهیم. در مسابقات قهرمانی آسیا که بزرگان این رشته نبودند ما به تیم دوم هند باختیم در المپیک هم آن اتفاقات افتاد. رئیس فدراسیون حضور نداشت و سرمربی هم کاری نتوانست در مقابل رفتارهای بازیکنان ما انجام دهد. باید بگویم در مسائل اخلاقی هم نمره مردودی گرفتیم. شما 2 میلیارد برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا هزینه کردید که تنها یک برد در بخش انفرادی بود این چه مدیریت هزینه‌ای است در حالی که ورزش تنیس روی میز هزینه‌هایش مشخص است شما سه نفر اول هر بخش را در نظر می‌گیرید و بازیکنان رده‌های سنی مختلف را هم به مرور به مسابقات اعزام می‌کنید.


*اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، بروید

وی در پایان تأکید کرد:‌  توصیه من این است اگر نمی‌توانید مدیریت کنید بروید چه دلیلی برای ماندن وجود دارد. علی قارداشی از این شوخی‌ها زیاد می‌کند و آمار 4 ساله‌ای که ارائه شد بهترین مقایسه برای عملکرد فدراسیون است. او به نامه فدراسیون جهانی می‌بالد مگر ما با این نامه یک مسابقه رایگان هم می‌رویم؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول