اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استقبال از میهمانان نوروزی با پاک‌سازی حریم راه‌ها

راهداران گیلان با اجرای طرح‌های پاک‌سازی راه‌های مواصلاتی و همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی راه‌های استان به استقبال میهمانان نوروزی رفته‌اند.

استقبال از میهمانان نوروزی با پاک‌سازی حریم راه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز حریم محورهای مواصلاتی استان گیلان با تلاش راهداران پاک‌سازی و جهت آمدوشد ایمن و مطمئن، مهیا می‌شود.

در راستای اجرای طرح سراسری پاک‌سازی حریم راه‌های کشور، ۳۶۰ راهدار استان گیلان، اقدام به پاک‌سازی حریم راه‌های استان کرده‌اند.

راهداری گیلان در کنار پاک‌سازی محورهای مواصلاتی، در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها نیز اقدامات مؤثری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، تاکنون نسبت به اصلاح و نصب یک هزار و 850 عدد تابلو راهنمایی و رانندگی در سطح محورهای استان اقدام شده است.

احیای ۳۰۰ کیلومتر خط‌کشی، مرمت گاردیل به طول ۲۸ کیلومتر، بازبینی و نگهداری سیستمهای روشنایی 14 تونل و یا روشنایی راه‌های شریانی به طول ۲۱۷ کیلو متر ازجمله اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان است.

ایمنی و ارتقای شاخص‌های آن در سطح محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذینفعان راه‌های مواصلاتی است. خوشبختانه راهداری گیلان در این بخش نیز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. آن‌طور که مرادی گفته 2۰۰ عدد استوانه‌ی ایمنی در سطح محورها نصب و ۱۰ نقطه پر تصادف نیز در استان آشکارسازی شده‌اند.

یکی دیگر از اقدامات راهداری گیلان، رنگ‌آمیزی و آشکارسازی ۲۵۰ سرعت کاه، پایه علائم و نرده پل در محورهای استان، تجهیز راهدارخانه‌ها و نصب و شستشوی بیش ۱۰ هزار عدد علائم است که می‌تواند در آستانه نوروز اقدامی درخور تلقی شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، عملیات لکه‌گیری با آسفالت گرم به میزان یک هزار و 600 تن بر اساس اولویت‌بندی راه‌های شریانی، اصلی و فرعی و روستایی و همچنین جمع‌آوری ۳۹۲ عدد برنوشته و تابلوی غیرمجاز از دیگر اقدامات این دستگاه خدمات رسانه به در آستانه عید نوروز بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول