اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پای صندوق بازنشستگی نیویورک هم به ماجرای روسیه و اوکراین باز شد

صندوق بازنشستگی نیویورک با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر پپسی و مک دونالدز، از آنها خواست تا فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف کنند.

پای صندوق بازنشستگی نیویورک هم به ماجرای روسیه و اوکراین باز شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، صندوق بازنشستگی نیویورک با ارسال نامه‌ای به چندین شرکت بزرگ آمریکایی خواستار توقف فعالیت این شرکت‌ها در روسیه شد.

شرکت‌هایی که این نامه را دریافت کردند شامل مک دونالد پپسی برخی شرکت های دارویی بودند و البته هیچ یک از این شرکت‌ها فعلاً به این نامه واکنش نشان نداده است.

در حال حاضر فشار سیاسی موجب شده است تا برخی شرکت‌‌های تجاری مجبور شوند فعالیت‌هایشان در روسیه را به خاطر درگیر شدن نظامی با اوکراین به حالت تعلیق درآورند؛ البته تحریم‌هایی هم که علیه روسیه اعمال شده کار را برای ادامه فعالیت این شرکت ها سخت تر کرده است.

تاکنون چند شرکت اعلام کرده‌اند که فعالیت خود در روسیه را متوقف می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به نایکی اشاره کرد.

توماس دیناپولی مدیرعامل صندوق بازنشستگی با ارسال نامه مذکور از این شرکتها خواسته تا به خاطر افزایش مخاطرات مرتبط با نقض قوانین حقوق بشر و ایمنی پرسنل فعالیت خود در روسیه را متوقف کنند.

از آن جهت صندوق بازنشستگی نیویورک به این موضوع ورود کرده که بخشی از دارایی 280 میلیارد دلار این صندوق سهام این شرکت‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول