اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ورود به دشت لاله‌های واژگون ممنوع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهدید دشت لاله‌های واژگون گفت: ورود به این دشت در سال جاری ممنوع است.

ورود به دشت لاله‌های واژگون ممنوع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر احمدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی به اختلاف مرزی با استان اصفهان در منطقه دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ گفت: منابع طبیعی وظیفه دارد کلیه اراضی هر استان را شناسایی و بر اساس قانون اراضی ملی را از اراضی غیرملی تفکیک کند البته یک سری استثنائات از جمله قانون ملی اراضی مزروعی، قانون باغات و محاوات روستایی است که هر مساحتی که غیر از این چارچوب باشد جزو اراضی ملی و منابع ملی و موات محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۴۷ شهرستان کوهرنگ و دهستان موگویی جزو بخش ۱۰ اصفهان بود و طی دو دهه قانون در این منطقه اجرایی و این اراضی به عنوان اراضی ملی تشخیص داده شد و از سال ۷۲ مرز سیاسی بین این دو استان تغییر کرد و رودخانه گوکان و ۲ پلاک لاشه و گرت جزو این استان حساب شدند.

وی ادامه داد: در سال ۶۰ نیز دامداران این مناطق شناسایی شدند که همگی از چهارمحال و بختیاری بودند که پروانه دریافت کردند و در سال ۸۴ با قانون حفاظت اقدام به اخذ مالکیت اراضی به نام دولت انجام شد که بررسی این روند نشان دهنده عدم کوتاهی این اداره‌کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: اما معاون سیاسی وزارت کشور طی نامه‌ای در سال جاری به استاندارهای هر دو استان گفته است اسناد و مدارک را به شورای عالی ثبت اسناد کشور ارائه دهند تا اسناد حقیقی مشخص شود که جلسات و هماهنگی‌های لازم در این خصوص در استان انجام شده است.

ممنوعیت ورود به دشت لاله‌های واژگون در سال جاری

وی با بیان اینکه ورود به دشت لاله‌های واژگون در سال جاری ممنوع است، گفت: با توجه به تهدید این دشت از دادستان کمک گرفته‌ایم که مقرر شد قبل از ایجاد شرایط رویش لاله‌ها ممنوعیت ورود افراد به این منطقه توسط رسانه‌ها اعلام شود.

رویشگاه کرفس در حال نابودی

احمدی با بیان اینکه بیشترین تهدید کرفس از سمت استان خوزستان است، ادامه داد: تنها ۲ هزار هکتار رویشگاه کرفس در کل کشور باقی مانده که در روستای سرآقاسید واقع است و برای محافظت از این گونه گیاهی که اموال عمومی محسوب می‌شود و مقابله با بوته‌کنی آن طبق قانون با خاطیان برخورد می‌شود که همیاران طبیعت و مأموران حفاظتی در این زمینه یاری‌گر ما هستند.  

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول