اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارز ترجیحی ۲۴ هزار تومان به دست مردم می‌ر‌سد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اذعان به اینکه ارز ترجیحی پیش‌بینی شده برای کالاهای اساسی به هیچ وجه به دست مردم نمی‌رسد، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در عمل به قیمت ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان به دست مردم می‌رسد، پس باید برای اصلاح این امر اقداماتی انجام شود تا فساد بزرگ ناشی از تخصیص این ارز جمع شود.

ارز ترجیحی  ۲۴ هزار تومان به دست مردم می‌ر‌سد

حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با ابراز رضایت از روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار کرد: آنچه در بررسی این لایحه نسبت به گذشته متفاوت است دغدغه دولت و مجلس برای بهره‌مندی اقشار محروم جامعه از رشد اقتصادی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه نمایندگان همه تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه می‌کنند، افزود: همه این تلاش‌ها در راستای توسعه عدالت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشور برای اداره اقتصادی ناچار به انجام برخی از تغییرات در روند بودجه‌ریزی است، افزود: اگر این تغییرات روی ندهد وضعیت اقشار کم درآمد نه تنها به بهبود نمی‌یابد بلکه بدتر خواهد بود و از طرف دیگر اقشار مرفه روزبه‌روز مرفه‌تر خواهند شد.

باقری با بیان اینکه دولت با دلسوزی تمام برای بهره‌مندی اقشار ضعیف جامعه از اقتصاد برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند، ادامه داد: باید متوجه باشیم که روند بررسی بودجه به مانند سال‌های گذشته به صورت عادی در جریان است ولی آنچه که در این مورد ذهن‌ها را درگیر خود کرده است موضوع ساماندهی ارز ترجیحی پیش‌بینی شده برای کالاهای اساسی در دولت قبلی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اذعان به اینکه ارز ترجیحی پیش‌بینی شده برای کالاهای اساسی به هیچ وجه به دست مردم نمی‌رسد، افزود: بررسی‌ها نشان داده است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در عمل به قیمت ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان به دست مردم می‌رسد، پس باید برای اصلاح این امر اقداماتی انجام شود تا فساد بزرگ ناشی از تخصیص این ارز جمع شود.

وی با بیان اینکه فساد شکل گرفته در پشت پرده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حتماً جلوی اقدام دولت و مجلس برای ساماندهی این حوزه ایستادگی خواهد کرد، افزود: مردم با همراهی خود می‌توانند دولت را در اجرای این طرح یاری کنند.

باقری تاکید کرد: مردم باید بدانند که دولت و مجلس به هیچ وجه به دنبال حذف ارز ترجیحی نیست بلکه فقط می‌خواهد نحوه پرداخت آن را تغییر دهند تا دست مفسدان از این چرخه قطع شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تمجید از دولت و قوه قضاییه برای ایستادگی جدی در مقابل مفاسد اقتصادی افزود: اقدام قوه قضاییه در تخریب بناهای این قوه در مسیر رودخانه‌ها و کمک دولت در آزادسازی سواحل گویای این تلاش است.

وی به حضور رئیس قوه قضاییه در گمرک جنوب و اقدام برای حل و فصل اقلام دپو شده در این گمرک اشاره و تصریح کرد: همه این اقدامات در سایه تلاش برای توسعه عدالت انجام می‌شود که بیانگر اراده جدی برای ساماندهی امور است.

باقری تاکید کرد: دولت و مجلس در کنار هم در تدوین لایحه بودجه تلاش می‌کنند سهم مردم برای بهره‌مندی از بودجه افزایش یابد و در این رابطه دولت راهبرد خوبی را در پیش گرفته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ادامه داد: هرچند دستگیری و محاکمه مفسدان اقتصادی کار بسیار ارزشمند محسوب می‌شود ولی باید متوجه بود که نتیجه اقدامات باید در زندگی مردم مشخص شود.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول