اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

حدود 47 هکتار از اراضی ساحلی بوشهر آزادسازی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در خصوص قانون اراضی مستحدث ساحلی و حریم ۶۰ متری دریا گفت: ۷۸ پلاک به مساحت ۲ هزار و ۷۰۲ هکتار، سند تک برگ اخذ شده است و در بحث آزادسازی، ۴۶ و هفت دهم هکتار به طول هشت هزار و ۸۱۷ متر از سواحل دریا آزاد شده است.

حدود 47 هکتار از اراضی ساحلی بوشهر آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری در خصوص عملکرد یکساله این اداره در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در حوزه آبخیزداری،  با توجه به تراکنش نامنظم بارش‌ها در استان بوشهر، تراکنش نامنظم بارش‌ها، فرسایش خاک، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و فقر پوشش گیاهی، نیاز به انجام عملیات آبخیزداری احساس می‌شود.

وی افزود: در این راستا، ۲۰ پروژه آبخیزداری داریم که ۴۷ سازه آبخیزداری احداث می‌شود و از این سازه‌ها، بیش از ۹ میلیون مترمکعب روان آب فصلی استحصال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: در حوزه مرتع، هفت هزار و ۷۰۰ خانوار بهره‌بردار، اعم از دامداران عشایری و دامداران بومی داریم و مراتع در قالب ۹۰۵ سامانه عرفی، به مساحت ۹۲ هزار هکتار، ممیزی شده‌اند.

وی در خصوص قانون اراضی مستحدث ساحلی و حریم ۶۰ متری دریا اظهار داشت: ۷۸ پلاک به مساحت ۲ هزار و ۷۰۲ هکتار، سند تک برگ اخذ شده است و در بحث آزادسازی، ۴۶ و هفت دهم هکتار به طول هشت هزار و ۸۱۷ متر از سواحل دریا آزاد شده است.

منتظری ادامه داد: در مقوله بیابان‌زدایی، با توجه به ۳۳۲ هزار هکتار عرصه بیابانی موجود در استان، عملیات بیابان‌زدایی به مساحت چهار هزار و ۷۰۵ هکتار، با عنوان‌های نهال‌کاری ۱۵۰ هکتار، مدیریت هرزآب ۳۵۰ هکتار، مدیریت و آبیاری ۷۵۵ هکتار و قرق ۷۵۵ هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به تهدیدات عرصه‌های ملی اشاره کرد و گفت: نیروهای حفاظت این اداره، به صورت مستمر در حال گشت‌زنی هستند اما با توجه به محدودیت‌ها، نیاز به تغییر شیوه حفاظت بود که در این راستا اقدام به بلوک‌بندی عرصه‌ها، به سه منطقه بحرانی ۱۳ بلوک، مناطق نیمه بحرانی ۱۱ بلوک و مناطق عادی ۱۰ بلوک شد.

وی در حوزه جنگل، به توسعه جنگل‌های حرا در مناطق مستعد اشاره کرد و گفت: در این خصوص شناسایی هزار هکتار مناطق مستعد کاشت حرا انجام شد.

منتظری بیان داشت: در سال جاری ۲۲۴ مورد تصرف عدوانی انجام شد که پرونده تخلف آن‌ها تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که از این میان، ۵۵ مورد به مساحت هزار و ۴۶ هکتار رأی به نفع دولت صادر شده و سایر پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی هستند. همچنین در بحث اجرایی، ۸۳ مورد خلع ید و رفع تصرف به مساحت ۷۱۸ هکتار صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در خصوص سوال خبرنگاران مبنی بر اراضی آزاد نشده حریم ۶۰ متری دریا عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۴۴ هکتار از این اراضی هنوز آزاد نشده‌اند.

اننهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول