اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مهلت اتصال کارتخوان‌ها به پرونده مالیاتی باز هم تمدید شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از مهلت دو هفته‌ای برای اتصال آن دسته از کارتخوان‌هایی که موفق به اتصال یا ثبت‌نام در نظام مالیاتی نشده‌اند، خبر داد.

مهلت اتصال کارتخوان‌ها به پرونده مالیاتی باز هم تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: با وجود اتمام مهلت مقرر و قانونی اتصال دستگاه‌های کارتخوان بانکی به پرونده‌های مالیاتی در ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری، به‌منظور رفاه حال مؤدیان مالیاتی و فعالان اقتصادی از هفتم اسفندماه به مدت دو هفته تمدید شد.

وی ضمن تأکید بر اتصال کلیه دستگاه‌ها کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی افزود: پس از اتمام مهلت مقرر، اطلاعات صاحبان کارتخوان‌هایی که به سامانه مالیاتی متصل نشوند به بانک مرکزی برای غیرفعال‌سازی ارسال خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: الزام اتصال کارتخوان‌هایشان به پرونده‌های مالیاتی صرفاً به‌منظور انضباط و ساماندهی مبادلات مالی فعالان اقتصادی و مشاغل بوده و جنبه درآمد مالیاتی ندارد، شفاف‌سازی شده است.

وی در خصوص آخرین آمار کارتخوان‌های بانکی متصل شده به پرونده‌های مالیاتی نیز گفت: تا ابتدای اسفندماه، بالغ بر چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه الکترونیکی پرداخت به پرونده‌های مالیاتی متصل شده‌اند و دستگاه‌های کارتخوان بانکی که به پرونده مالیاتی متصل نشوند، بر اساس قانون باید توسط بانک مرکزی غیرفعال شوند.

انوری از غیرفعال‌سازی حدود ۲۰۰ هزار دستگاه کارتخوان بانکی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: در این مرحله از ثبت اطلاعات، مؤدیان مالیاتی صرفاً امکان اتصال دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی را دارند که پس از بررسی بانک مرکزی و تشکیل پرونده مالیاتی، آن دسته از دستگاه‌های کارتخوان بانکی که مسدود شده‌اند، در این مرحله فعال‌سازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir قادر خواهند بود از قسمت پذیرنده‌های بانکی، کارتخوان خود را به پرونده مالیاتی متصل کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تأکید کرد: طرح ساماندهی کارتخوان‌های بانکی که مطالبه دولت و مجلس است، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با مشارکت بانک مرکزی در حال عملیاتی شدن است.

انوری گفت: از مزایای اجرای این قانون می‌توان به شفاف شدن اقتصاد، اجرای عدالت مالیاتی، کاهش اعتراضات مالیاتی، تسریع در فرآیند رسیدگی، مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید و نهایتاً تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده بدون فشار بر مؤدیان موجود اشاره کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول