اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری همایش گردشگری تاجیکستان و ترکیه در «استانبول»

سفارت تاجیکستان در ترکیه از برگزاری همایش مشترک گردشگری این کشور و ترکیه در استانبول با مشارکت حضوری و مجازی نمایندگان 250 شرکت فعال در حوزه گردشگری دو کشور خبر داد.

برگزاری همایش گردشگری تاجیکستان و ترکیه در «استانبول»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در استانبول ترکیه همایش مشترک نمایندگان شرکت‌های گردشگری تاجیکستان و این کشور برپا شد.

در این همایش نمایندگان بیش از 100 شرکت گردشگری دو کشور به صورت حضوری و همچنین بیش از 150 شرکت کننده دیگر به صورت مجازی حضور یافتند.

بخش رسمی این همایش با سخنرانی «نادر آلپاسلان»، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، «کمال‌الدین مومن زاده» معاون کمیته توسعه گردشگری و «اشرف جان گل اف» سفیر تاجیکستان در آنکارا و سفیر ترکیه در دوشنبه برگزار شد.

هدف این همایش توضیح ابتکار دولت تاجیکستان در مورد جاری کردن قانون بدون روادید برای شهروندان 52 کشور جهان، از جمله ترکیه اعلام شده است.

همچنین در چارچوب این همایش مقدمات فصل جدید با در نظر گرفتن تنوع گردشگران بررسی و در جریان آن کارشناسان و مقامات رسمی بخش توریستی دو کشور دیدگاه‌های خود راجع به طبیعت منحصر به فرد و سایر فرصت‌های گردشگری تاجیکستان و ترکیه ارائه و ویدیوی‌های جالبی در این زمینه به نمایش گذاشتند.

شرکت‌های گردشگری دو کشور ضمن تبادل تجربه در این زمینه امکان توسعه محصولات گردشگری مشترک را بررسی کردند.

در چارچوب این همایش همچنین نمایشگاه فرصت‌های 12 شرکت گردشگری تاجیکستان و ترکیه برپا شد.

همچنین مطابق با برنامه این همایش ملاقات‌های دوجانبه تجار تاجیکستان و ترکیه به صورت «B2B» و ساختارهای مربوطه در قالب «B2G» برپا و در نتیجه آن تعدادی از اسناد همکاری به امضا رسید.

سفیر تاجیکستان در چارچوب این همایش با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه دیدار و  فرصت‌های تقویت و توسعه همکاری در زمینه‌های فرهنگ و گردشگری را بررسی کردند.

طرفین توافق کردند در آینده چنین همایش‌های تجاری و ملاقات‌هایی، از جمله به صورت مجازی برای معرفی فرهنگ و فرصت‌های گردشگری دو کشور به طور منظم برگزار خواهند شد.

روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و ترکیه در 29 ژانویه 1992 برقرار شده است. طی سی سال گذشته بین دو کشور بیش از 70 سند دو جانبه همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده است.

حجم مبادله تجاری تاجیکستان و ترکیه در سال 2021 میلادی 390.5 میلیون دلار برآورد شده است. طرفین قصد دارد این شاخص را در سال‌های آتی از طریق توسعه روابط در زمینه‌ های اولویت‌دار اقتصادی تا یک میلیارد دلار افزایش دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول