اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت تاجیکستان از اعضای سازمان ملل برای مشارکت در کنفرانس ضد تروریسم «دوشنبه»

وزیر امور خارجه تاجیکستان کشورهای عضو سازمان ملل برای شرکت فعال در کنفرانس «روند دوشنبه برای مقابله با تروریسم و تأمین مالی آن» که قرار است اکتبر امسال در شهر دوشنبه برگزار شود، دعوت کرد.

دعوت تاجیکستان از اعضای سازمان ملل برای مشارکت در کنفرانس ضد تروریسم «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در کنفرانس بین المللی «همکاری منطقه‌ای کشورهای آسیای مرکزی در چارچوب برنامه جامع مشترک استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل» که در شهر دوشنبه برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

مهرالدین ضمن سخنرانی در این کنفرانس در مورد اقدامات کشورش در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی، جرائم سازمان یافته فراملی، قاچاق مواد مخدر و همچنین تصویب و اجرای دو استراتژی ملی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم برای سال‌های 2016-2020 و 2021-2025 مطالبی را بیان کرد.

وی همچنین از نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی برای شرکت فعال در کنفرانس «روند دوشنبه در زمینه مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن» که قرار است در اکتبر امسال در شهر دوشنبه برگزار شود، دعوت کرد.

رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در حاشیه این کنفرانس با «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان، «ولادیمیر وارانکف» معاون دبیرکل و رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل و «کایرات ساریبایف» رئیس کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و «وفا خواجه اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

در دیدار وزرای خارجه تاجیکستان و قزاقستان موضوعات مختلف روابط دوجانبه و چندجانبه و همچنین دورنمای همکاری‌های متقابل سودمند دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین در خصوص مسائل مهم امنیت منطقه‌ای و تعامل دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

در جریان ملاقات رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و معاون دبیرکل و رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل مسائل امنیت منطقه‌ای، تقویت همکاری تاجیکستان با واحدهای ضد تروریستی سازمان ملل، به ویژه مرکز مبارزه با تروریسم ملل متحد و چشم انداز اقدامات مشترک در این زمینه بررسی شدند.

وزیر امور خارجه تاجیکستان به طرف مقابل به مناسبت اجرای چهارمین فاز «برنامه جامع مشترک استراتژی جهانی سازمان ملل در زمینه مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی» که 8 دسامبر سال گذشته در چارچوب یازدهمین جلسه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی در شهر دوشنبه برگزار شد، تبریک گفت.

در جریان دیدار رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان و رئیس کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا مسائل مربوط به همکاری تاجیکستان با این سازمان بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه تاجیکستان و معاون وزارت امور خارجه ترکمنستان در جریان دیدار خود مسائل دارای ماهیت دوجانبه و چندجانبه و همچنین چشم انداز همکاری‌های متقابل سودمند بین دو کشور را بررسی کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول