اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امام جمعه سنندج: عزم دولت برای رفع مشکلات جزم است

امام جمعه سنندج گفت: مذاکرات بین ایران و ۴+۱ به دلیل رویکرد بسیار خوب تیم مذاکره کننده ایرانی و منطقی که تیم مذاکره کننده به کار گرفت و روند خوبی را به نفع ایران پشت سر گذاشته است.

امام جمعه سنندج: عزم دولت برای رفع مشکلات جزم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: دین اسلام تا روز قیامت استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بزرگترین آزادی را به بشریت داد و هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام به انسان.ها آزادی نداده است.

امام جمعه سنندج آزادی آمیخته با شرف، حریت، عفت و غیره را از برکات دین اسلام دانست و گفت: حجاب و عفت از ارزشمندترین برکاتی است که دین اسلام به مسلمانان ارزانی داشته و زمینه حضور با عزت بانوان را در جامعه فراهم کرده است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام با آوردن مکتب اسلام در اوج جاهلیت انسان هایی را تربیت کرد که در مسیر دفاع از ارزش ها سخت ترین و بزرگترین ایثارها را انجام دادند.

وی با بیان اینکه دختران در دوران جاهلیت زنده به گور می‌شدند، افزود: وقتی خبر به دنیا آمدن دختری را در زمان جاهلیت به پدر نوزاد می‌دادند از شرمسازی رویش سیاه می‌شد.

وی در ادامه به موضوع خدمت به مردم و اهمیت آن گریزی زد و گفت: خدمت به مردم عبادت است، مسئولان باید در مسیر خدمت به مردم گام بردارند.

وی عنوان کرد: دولت کریمه اختیار خوبی به استانداران داده است که امیدواریم استاندار جوان کردستان و مسئولان بتوانند با بهره‌گیری از این ظرفیت زمینه خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استان و رفع مشکلات را فراهم سازند.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: مادامی که مشکلی مسوولان نباید در آرامش و آسایش باشند چرا که مسئولان باید همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند و در راستای رفع این مشکلات  برنامه‌ریزی و تصمیم.گیری مناسب اتخاذ کنند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: آنگونه که مشهود است دولت عزم خود را برای رفع مشکلات و تنگناهای مردم جزم کرده و بازوی همت برای خدمت به مردم برداشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: تیم مذاکره ایران بدون اینکه کوچکترین امتیازی بدهد سایر طرفین مذاکره را به برداشتن تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران را متقاعد می‌سازد.

امام جمعه سنندج گفت: مذاکرات بین ایران و ۴+۱ به دلیل رویکرد بسیار خوب تیم مذاکره کننده ایرانی و منطقی که تیم مذاکره کننده به کار گرفت و تجربه‌ای که از گذشته دارد روند خوبی را به نفع ایران پشت سر گذاشته به گونه‌ای که نه تنها امتیازی واگذار نکرده‌ایم توانسته‌ایم حرف خود در مورد تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ملت به کرسی بنشانیم.

ماموستا رستمی در ادامه به اقدامات ارزشمند دولت و گام‌هایی که در مسیر توسعه کردستان برداشته است گریزی زد و گفت: ایجاد منطقه آزاد بانه مریوان از اتفاقات بسیار خوبی است که در این دولت اتفاق افتاد و امیدواریم با یک مدیریت کارآمد و همه جانبه هرچه زودتر شاهد برکات اجرای این طرح در استان کردستان به ویژه در شهرستان‌های مرزی باشیم.

وی اضافه کرد: ایجاد این منطقه قطعا برکات زیادی برای مردم کردستان در زمینه اشتغال و ارتقای اقتصادی دارد و بسیاری از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را سامان خواهد بخشید.

امام جمعه سنندج افزود: این رسالت دولت است که در مسیر رفع مشکلات مردم تلاش کند و در این راستا باید عزم همه مسئولان جزم باشد.

ماموستا رستمی حضور مسئولان در جمع مردم را به فال نیک گرفت و گفت: حضور مسئولان در مسجد جامع و ارتباط مستقیم و بدون واسطه آنان با مسئولان می تواند زمینه را برای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌های مناسب فراهم سازد.

وی همچنین به اهمیت موضوع حراست از منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: حراست از منابع طبیعی رسالت همگانی است و همه باید در هر جایگاهی در این مسیر تلاش کنند.

امام جمعه سنندج بهره‌گیری از علم در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی و حفاظت و حراست از منابع طبیعی ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: امروز برخی از انسان‌ها به جای استفاده از علم در مسیر خدمت به مردم آن را در راه از بین بردن انسان ها و بشریت مورد استفاده قرار می دهند.

ماموستا رستمی از امنیت به عنوان بزرگترین سرمایه هر جامعه نام برد و گفت: اگر امنیت نباشد شرف و کرامت انسان‌ها به خطر می‌افتد و توسعه و عمران و آبادانی ممکن نمی.شود.

وی افزود: تا زمانی که وحدت بین ملت و نظام وجود داشته باشد هیچ دشمنی قدرت ضربه زدن به کشور ما را ندارد.

وی به شرایط امروز مردم در اوکراین اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی مردم این کشور مورد تجاوز قرار گرفته و روزانه هزاران نفر از بین می.روند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگر از خطبه‌های این هفته با تاکید بر انجام کارهای نیک و پیشه کردن تقوای الهی گفت: خداوند خطاب به ایمان داران در قرآن می فرماید ای ایمانداران اول تقوا را پیشه کنید و در گام بعد با انسان های متقی نشست و برخواست کنید.

ماموستا رستمی اضافه کرد: خداوند در قرآن سرگذشت پیامبران مختلف را برای انسان های بیان می گیرد که زندگی هر کدام از آنها دانشگاهی برای درس آموختن ما انسان‌ها است.

وی صداقت و گذشت در حق دیگران را از ویژگی اصلی پیامبران دانست و گفت: پیامبر مکرم اسلام می فرماید صداقت داشته باشید چراکه صداقت و راستی موجب رشد انسان و سعادتمندی او در دنیا و قیامت می شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول