اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شالبافیان:‌ رویدادها عامل ایجاد مقاصد جدید گردشگری در کشورند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که رویدادهای کنجد و زردک اردکان را در تقدیم رویدادها ثبت می‌کنیم، گفت: گردشگری رویداد محور است و برای ایجاد مقاصد جدید باید جرقه‌هایی را برای توسعه مقاصد گردشگری داشته باشیم.

شالبافیان:‌ رویدادها عامل ایجاد مقاصد جدید گردشگری در کشورند

به گزارش خبرگزاری فارس در اردکان، علی اصغر شالبافیان در جریان سفر خود به استان یزد،‌ پیش از ظهر امروز با حضور در شهرستان اردکان، با بیان این‌که حمایت و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به مثابه توسعه مقاصد جدید گردشگری است، اظهار کرد: چون ارتباط عموم مردم با رویدادها و جشنواره‌ها ساده‌تر و قابل فهم‌تر است لذا نقطه ثقل مقاصد گردشگری را برنامه ریزان گردشگری رویدادها و جشنواره‌ها می‌دانند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحبت از ایجاد مقاصد جدید گردشگری در گام اول را توسعه رویدادها دانست و گفت: اتفاقاتی که باید بیفتد تا جشنواره‌ها در کشور و اردکان قوت بگیرد، مسئله استمرار آنهاست و هرچقدر منظم و با چارچوب دقیق‌تری برگزار کند می‌تواند کمک بهتری به مقصد شدن اردکان داشته باشد.

شالبافیان با بیان این‌که ذکاوت و تدبیر اردکانی‌ها در توسعه فرآورده‌های کنجدی بدون کشت کنجد را ستودنی عنوان و تصریح کرد: موتور محرکه تمایز اردکان از بسیاری از شهرهای استان یزد و کشور نقطه ای است که این جشنواره بر اساس آن بنا شده است.

وی با بیان این‌که تمام کارگاه‌های کنجد اردکان باید در سال‌های بعد باید مورد بازدید باشند، گفت: برای غنای این جشنواره‌ها به تولید محتوا نیاز دارند لذا استمرار این جشنواره‌ها به تولید محتوا با انتشار گسترده نیاز دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان این‌که باید به چگونگی ایجاد مقصد توسط رویدادها را مطالعه کنیم، بیان کرد: باید دبیرخانه جشنواره کنجد به عنوان یک فعالیت مستمر در دستور کار خود قرار دهد.

معاون گردشگری وزیر با بیان این‌که استان یزد فاصله جغرافیایی شهرستانهایش از هم دور نیست، گفت: این شهرستانها می‌توانند مکمل هم باشند نه اینکه رقایت کنند لذا در سند توسعه استان باید نقش مکملی این شهرستانها دیده شود.

وی با بیان این‌که هم پیوندی بین جاذبه‌های گردشگری مخالف استان مزیتی است که در همه استانها وجود ندارد، گفت: ‌اردکان را باید مقصد گردشگران خارجی کنیم البته پیشنهادی را در لایحه بودجه ارائه کردیم که تصویب شد و سال آینده نهضت تولید محتوا به زبان های خارجی خواهیم داشت.

شابافیان هزینه‌های تولید و انتشار محتوا به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی مصوب شد، اظهار کرد: یعنی معین‌های اقتصادی که در یزد مورد استفاده هستند با انگیزه اقتصادی قدی می‌توانند ورود کنند پس از همین امروز نهضت تولید محتوا را آغاز کنیم.

معاون وزیر به تهیه تقویم رویدادها اشاره کرد و گفت: رویدادهای کنجد و زردک را در تقدیم رویدادها ثبت خواهیم کرد چرا که اردکان فعالیت‌های بسیار خوبی در معرفی خود داشته است.

وی با بیان این‌که برگزاری این جشنواره باید رعایت شود، تأکید کرد: نمایندگان خصوصا رئیس فراکسیون گردشگری باید با انسجام و اتحاد توسعه گردشگری را نه تنها در داخل استان بلکه در همه کشور رقم بزند و الگوی کشور باشد.

شالبافیان در پایان با بیان این‌که کسب و کارهای خرد یزد قابلیت الگو شدن دارند، گفت: باید در کنار اقدامات قابلی که در یزد انجام شده به تدوین و نگاشت تجربه‌های استان یزد به عنوان الگو اشاعه یابد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول