اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

المقداد: دولت‌های غربی مسئول طولانی‌شدن جنگ اوکراین هستند

وزیر امور خارجه سوریه ضمن اشاره به نتایج مخرب جنگ بین روسیه و اوکراین، دولت‌های غربی را مسئول طولانی‌شدن این جنگ دانست.

المقداد: دولت‌های غربی مسئول طولانی‌شدن جنگ اوکراین هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه نشستی مطبوعاتی در دمشق تاکید کرد که چنانچه جنگ اوکراین ادامه پیدا کند، دولت‌های غربی مسئول طولانی شدن درگیری‌ها هستند.

وی در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه اینترنتی شبکه «المنار» آثار و نتایجی همچون افزایش تلفات انسانی جنگ اوکراین، هدررفت امکانات و نابودی اقتصاد این کشور را از جرائم غربی‌ها و پیمان ناتو دانست.

وزیر امور خارجه سوریه ضمن ابراز امیدواری درخصوص عدم تداوم این جنگ گفت: درگیر شدن هر کشور دیگری در این درگیری، موجب آسیب به منافع ملی و وجهه‌ی بین‌المللی آن خواهد شد؛ کما اینکه درصورت گسترش جنگ مردم دنیا با این چالش‌ها روبه‌رو خواهند شد و دوست و دشمن را خواهند شناخت.

فیصل المقداد در ادامه هدف از تداوم حضور آمریکایی‌ها در شرق سوریه را تلاش در جهت استمرار جنگ تروریستی در کشورش خواند و افزود: همین مسئله درخصوص حضور ترکیه در شمال سوریه صادق است؛ چرا که حمایت آنکارا از نیروهای تروریستی «قسد» نیز هدف طولانی شدن جنگ را پیگیری می‌کند. 

پیش از این و در آغاز درگیری، دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرده بود که دمشق از موضع مسکو در خصوص بحران با اوکراین حمایت کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول