اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آمریکا به‌دنبال فعال‌سازی مکانیسم ماشه است نه رفع تحریم‌ها

امام جمعه تبریز گفت: اروپا با بازیگردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است پرونده هسته‌ای ایران را نبندد تا در فرصت مناسب با بهانه‌سازی جدید ایران را متهم به استفاده غیر صلح‌آمیز کند و با مکانیسم ماشه تحریم‌ها را برگرداند.

آمریکا به‌دنبال فعال‌سازی مکانیسم ماشه است نه رفع تحریم‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به نبرد تبلیغی و رسانه‌های غربی با ایران انقلابی در مذاکرات وین اظهار کرد: خبرهای رسیده حاکی از آن است، طرف غربی پس از فضاسازی‌های زیاد یک پیش‌نویس اولیه توافق را آماده و تقدیم ایران کرده است.

وی افزود: در این پیش‌نویس اروپا و آمریکا از برخی زیاده‌خواهی‌های خودشان عقب‌نشینی کردند گرچه این تنزل از مواضع قبلی یک گام به جلو تلقی می‌شود و پیشرفت چشمگیری در مذاکرات محسوب می‌شود اما ابهام در راست‌آزمایی ایران از غرب به‌خصوص توقع اینکه ایران تعهد بدهد که اقدام به استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نکند این نوعی شیطنت و فرار رو به جلو است و این تحرکات برای باز نگه داشتن پرونده انرژی هسته‌ای  غیرصلح آمیز است.

آل‌هاشم گفت: این تحرکات غربی‌ها  حکایت از این دارد که اروپا با بازی گردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است پرونده هسته‌ای ایران را نبندد تا در فرصت دیگری با بهانه‌سازی جدید ایران را به استفاده غیرمجاز از انرژی هسته‌ای متهم کند.

خطب جمعه تبریز تصریح کرد: غربی‌ها به ویژه آمریکا می‌خواهند با ابزار مکانیسم ماشه دوباره تحریم‌های را برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: مواضع اتخاذ شده از سوی سخنگوی وزارت آمریکا و فضاها سازی‌های که در این چارچوب ( بازی مقصرنمایی) از سوی رسانه‌های غربی آغاز شده نشان می‌دهد کشورهای غربی به ویژه آمریکا قصد دارند به رویه غیرسازنده خودشان که موجب طولانی شدن مذاکرات است، برگردند. 

ایران خواهان توقف جنگ در اکراین است

امام جمعه تبریز با اشاره به جنگ روسیه و اکراین و سناریوهای مختلف آن و شیطنت ناتو  و غرب به ویژه آمریکا در آغاز جنگ یادآورد شد: آنچه مسلم ایران مخالف هرگونه کشتار غیرنظامیان و زیرساخت هر کشوری است و خواهان توقف جنگ است.

قطع دست مفسدان شرط اقتصاد سالم است

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا عدالت است و از مصادیق آن مبارزه با فساد است، گفت: قطع دست مفسدان شرط اقتصاد سالم است.

وی افزود: سرمایه‌گذار و جوینده کار باید احساس امنیت و اطمینان داشته باشند و اگر زیاده خواهان انحصار جو، در جامعه طرد نشوند سرمایه‌گذار و تولیدکننده و اشتغال طلب احساس ناامنی می‌کنند.

خطیب جمعه تبریز همچنین حفظ منابع طبیعی را بهترین خدمت به بندگان دانست و افزود: از آموزه‌های دینی برای حفاظت از محیط زیست استفاده کنیم.

امام جمعه تبریز در خطبه نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه کسی که از فرصت عظمت ماه شعبان استفاده کند مشمول رحمت خدا می‌شود، متذکر شد: شعبان ماه بسیار شریف و منتسب به پیامبر اکرم (ص) است و روزه‌داری در این ماه سفارش پیامبر(ص) است و بهترین ذکر در ماه شعبان طلب رحمت و استغفار است.

چرا دشمنان از سپاه عصبانی هستند

وی با تبریک ولادت با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)  اذعان داشت: نامگذاری ولادت سومین امام شیعیان به عنوان روز پاسدار رسالت و مسوولیت پاسداران انقلاب اسلامی را سنگین‌تر و بیشتر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید حافظ راه و روش حسینی باشیم، ادامه داد: با تبعیت صادقانه از حسین زهرا (س) همه باید پاسدار قرآن، اسلام و انقلاب باشیم و با بصیرت، بیداری و استقامت در مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به نسخه راه‌حل‌های که طبیب جامعه دینی ارائه می‌کند در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: سپاه و بسیج به عنوان حافظان و مدافعان انقلاب و نظام اسلامی به دلیل وظایفی که به آنها محول شده است، باید از بصیرت، قدرت تشخیص و توانمندی روحی و جسمی بالاتری برخوردار باشند.

آل‌هاشم ادامه داد: سپاه نقش خود را در حوادث مختلف به خوبی نشان داده و امروز به همین دلیل دشمنان از سپاه و نیروهای مسلح ما می ترسند و از دست سپاه عصبانی هستند.

خطیب جمعه تبریز همچنین با تبریک روز جانباز خاطرنشان کرد: نباید جانبازان را فراموش کنیم و تجلیل از جانبازان فقط منحصر به روز جانباز نشود و در طول سال از رشادت‌های آنها تقدیر شود.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول