اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تقاطع غیرهمسطح «قدس» در بندرعباس به بهره‌برداری رسید+عکس

تقاطع غیرهمسطح قدس در بندرعباس با طول 400 متر و با صرف اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان توسط شهرداری بندرعباس به بهره برداری رسید.

تقاطع غیرهمسطح «قدس» در بندرعباس به بهره‌برداری رسید+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تقاطع غیرهمسطح قدس در بندرعباس و واقع در بافت مرکزی این شهر، امشب با حضور شهردار بندرعباس و استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گفته مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح که از مهر 97 آغاز شده، 75 میلیارد تومان هزینه شده است. پروژه قدس از پروژه‌های نیمه تمام ما بوده که با ٢دستگاه  پل بتنی از نوع دال مجوف هر دستگاه پل ٧دهانه شامل ٥دهانه ٣٠متری و ٢دهانه ٢٥متری است که بیش از 360 متر طول و بیش از 8 متر عرض دارد.   

 

   

در این پروژه بیش از 15 هزار مترمکعب خاکبرداری، 4600 متر مکعب خاکریزی، 11 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و 1600 متر مکعب روسازی رمپ داشته است.

شهردار بندرعباس همچنین از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شهر با اولویت توسعه فضای سبز خبر داد و عنوان داشت: بندرعباس شهری رو به توسعه با مردمانی نجیب و پرمهر است که کار و تلاش شبانه روزی برای خدمت به آنان وظیفه ما در شهرداری است و به این خدمت خود افتخار می‌کنیم.

 

بندرعباس باید به یک شهر مدرن و امروزی تبدیل شود/ بخشی از مشکل اسناد مالکیتی مردم تا پایان سال حل خواهد شد

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این که بلوار شرقی بندرعباس یک فرصت بی نظیر برای توسعه این شهر و محلی برای زیست مناسب مردم است، خاطرنشان کرد: توسعه، حرکت و پیشرفت امری است که به صورت زنجیره‌ای رخ می‌دهد به شدت به عدالت در توسعه و توازن معتقد هستم‌، شهر بندرعباس را باید ویژه دید و توجه داشته باشیم که بندرعباس آخرین سد ما برای جلوگیری از خروج نخبگان از این استان است. 

وی افزود: بر توسعه شهر بندرعباس و تبدیل شدن آن به یک شهر مدرن و امروزی اصرار دارم و تأکید دارم از مزیت‌های نسبی این شهر و چشم اندازهای زیبای آن به خصوص چشم انداز دریا به خوبی استفاده شود. 

 

استاندار هرمزگان گفت: برخی از محلات بندرعباس از بسیاری از شهرها بزرگتر هستند برای مثال در شهرک پیامبر اعظم در دل خود جمعیتی در حدود 100 هزار نفر را جای داده و لذا می‌طلبد برنامه ویژه‌ای را برای این محلات و به خصوص برای شهرک پیامبر اعظم داشته باشیم.

دوستی تاکید کرد: اگر دست به دست هم دهیم و وفاق وجود داشته باشد می‌توان هرمزگان بسیار زیبایی داشته باشیم من در عمل و کلام همه بزرگان و مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس و سپاه می‌بینم که دغدغه اصلی آن‌ها پیشرفت استان است و ما هم در کنار آن‌ها هستیم تا این پیشرفت اتفاق بیفتد. 

 

 

وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های شهر بندرعباس مسئله اسناد مالکیتی مردم در محلات بود که گاهی اوقات با مالک خصوصی طرف بودیم به همین دلیل به دنبال یک بانک زمین بودیم تا این زمین محلات را از این مالکان گرفت و در اختیار مردم قرار داد و به این مالکان در نقاط دیگر زمین داده شود تا مسئله حل شود. 

به گزارش فارس، پل قدس با نورافشانی ویژه‌ای در پایان این مراسم افتتاح شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول