اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

زیارت سید سلطان محمد نیازمند نگاه ویژه است

سرپرست فرمانداری رودان خواستار نگاه ویژه به روستای زیارت سید سلطان محمد به عنوان سومین قطب کردشگری هرمزگان شد.

زیارت سید سلطان محمد نیازمند نگاه ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرضا سالاری سرپرست فرمانداری رودان امشب در  جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان رودان اظهار داشت: روستای زیارت سید محمد در ایام و مناسب های بویژه تعطیلات نوروز پذیرای زائرین بسیاری است و در ایام سال نو بعضی  تا ۳۰ هزار زائر و گردشگر را می پذیرد.

وی افزود: این روستای گردشگری و زیارتی عملا بعد از بندرعباس و قشم سومین قطب گردشگری هرمزگان محسوب می شود و نیاز به ارتقاء زیر ساخت در راستای خدمات دهی به گردشگران کامل احساس می شود.

سالاری خواستار جدیت در پیگیری مشکلات روستا در حوزه های مختلف شد و تصریح کرد: قطعا رفع مشکلات زمینه ارائه خدمات مناسب به زائرین و گردشگران را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست فرمانداری رودان با بیان اینکه این منطقه از سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب استان فارس و نقاط مختلف هرمزگان زائر و گردشگر دارد گفت: این موضوع لزوم رسیدگی به این قطب گردشگری هرمزگان را بیش از پیش می کند.

وی به ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی در این قطب گردشگری اشاره کرد و گفت: اما در حوزه ها راه، آب مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری است.

سالاری خاطر نشان کرد: تدابیر لازم در همه زمینه با مشارکت تمامی دستگاه‌ها عضو ستاد خدمات سفر انجام شود در  ایام سال نو خدمات خوبی به زائرین و گردشگران پرشمار امامزاده سید سلطان محمد  داده شود و این منطقه به بهترین شکل به تمام کشور معرفی شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمات رسانی ها تاکید کرد.

اعتبار ویژه برای زیارت سید سلطان محمد دیده شده است

سهراب بناوند مدیرکل  میراث فرهنگی، کردشگری و صنایع دستی  هرمزگان نیر در این جلسه اظهار داشت: در ایام سال نو پیش رو در کل سیاست ها بر انجام سفرهای مسوولانه و ایمن  با سه هدف مدیریت سفر ، حمایت از کسب و کار ها و تامین آرامش مردم در انجام برنامه ریزی شده است.

وی افزود:کرونا طی دو سال گذشته تاثیر فراوانی را بر روی کسب و کار ها داشته است و در پی آن شادی ها به عزا تبدیل شده و با بهبود شرایط کرونایی بدنبال اجرای برنامه ها خوب برای ایجاد نشاط اجتماعی هستیم.

بناوند گفت:کمیته های پانزده گانه هم در استان با سه کمیته جدید برای پیگیری امور با حساسیت ویژه تشکیل شده است ، نظارت ها بر امام‌زادگان پر گردشگر تشدید شده است تا سفر های ایمن تر باشد تا امنیت جانی از نظر بیماری هم تامین شود.

وی در خصوص روستای سید سلطان محمد تصریح کرد:  این جا محل گردشگری چند استان است و همواره زوار در ایام مختلف سال حضور دارند که نیازمند همکاری لازم برای مدیریت این منطقه هستیم.

وی بیان داشت:کمپ گردشگری در این منطقه ایجاد شده است و آمادگی برای واگذاری آن به دهیاری و شوراهای اسلامی و هیات امنا امامزاده هستیم.

بناوند از دیده شدن اعتبار ویژه برای این بقعه متبرکه خبر داد و گفت: بزودی سرویس بهداشتی در ورودی روستا احداث خواهد شد و اعتبار  برای احداث یک کمپ گردشگری دیگر نیز  دیده شده است که هدف از آن تقسیم این منطقه به چند نقطه برای استقرار مسافران و کردشگران با توجه به ترافیک شدید است.

وی از اعلام آمادگی برای هرگونه خدمات به این مکان مقدس خبر داد و گفت: خدمات مناسبی  برای بهبود و بهسازی این محل انجام خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی و کردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مسیر ورود گردشگران از طرف بخش رودخانه و استان کرمان به این منطقه اندیشه شده است و یک کمپ راهنمای مسافران  در خود زیارتعلی استقرار خواهد یافت و در  یک پارک کردشگری نیز  در آن منطقه احداث خواهد می شود.

به گزارش فارس، جلسه خدمات سفر شهرستان رودان با دستور کار رسیدگی به مشکلات روستای زیارت سید سلطان محمد به عنوان یکی از قطب های کردشگری هرمزگان به ریاست سرپرست فرمانداری رودان و با حضور  مدیرکل دفتر مدیریت، عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزکان، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ، بخشداران مرکزی و رودخانه و جمعی دیگر از مدیران شهرستان در بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد برگزار شد.

در این جلسه بطور ویژه به مشکلات روستای زیارت سید سلطان محمد به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری هرمزگان  با حضور مدیران کل  پرداخته شد.

انتهای پیام/88059

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول