اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

وزیر راه خبر داد: اتصال ایران به اروپا با تکمیل راه آهن آستارا-رشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمانی که در وزارت نفت مسوولیت داشتم بسیاری از تجهیزات بزرگ نفتی در این استان ساخته می‌شد و در دوران سخت تحریم در واقع کمک‌های بسیاری کردند، امروز هم کارخانه هپکو و واگن پارس بازدید شد و شاهد تغییر در دو کارخانه بودیم.

وزیر راه خبر داد: اتصال ایران به اروپا با تکمیل راه آهن آستارا-رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رستم قاسمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس و هپکو اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی استان صنایع مادر کشور است چراکه صنایع سنگین که از دیرباز پروژه های بزرگ صنعتی کشور در حوزه های مختلف در این استان انجام شده است.

وی افزود: در زمانی که در وزارت نفت مسوولیت داشتم بسیاری از تجهیزات بزرگ نفتی در این استان ساخته می‌شد و در دوران سخت تحریم در واقع کمک های بسیاری کردند امروز هم کارخانه هپکو و واگن پارس بازدید شد و شاهد تغییر در دو کارخانه بودیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در گذشته گزارشات زیادی از شرکت هپکو در خصوص تعطیلی کارخانه و اعتصاب کارگران و موضوعات مختلف داشته است اما امروز در بازدیدی که داشتیم مشخص بود کارخانه نگرش و تحول جدیدی را انتخاب کرده، امروز کارخانه فعال است و این جای امیدواری دارد.

قاسمی ادامه داد: دولت سیزدهم و شخص آقای رییسی روی هپکو نظرات خاصی دارد، طبیعتا حمایت از صنایع به خصوص کارخانجاتی که ظرفیت های موجود سنگینی و سرمایه‌های عظیمی از کشور صرف شده تا این کارخانه ها ایجاد شده و راه اندازی و سرعت بخشیدن به تولید این کارخانه‌ها، موضوع جدی است؛ اگر قرار باشد این کارخانه ها را ایجاد کنیم باید هزاران میلیارد سرمایه گذاری شود تا پایه های کارخانه ایجاد شود  اما در حال حاضر خوشبختانه پایه این کارخانه‌ها موجود است.

وی اضافه کرد: در مورد هپکو این شرکتی مسیر تحولی را طی می ‌کند مسوولان هپکو قول دادند تعهداتی که با وزارت راه در خصوص 60 دستگاه گریدر دارند به زودی انجام دهند و ما هم قول دادیم به محض اینکه این تعهدات عملیاتی شود قرارداد خوبی با هپکو که ساخت 500 دستگاه برای تامین ماشین آلات راهسازی است، ببندیم در صورتی که هپکو بتواند تامین کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توانمندی های شرکت واگن پارس بیان داشت: سابقه و توانمندی های این شرکت بزرگ را از زمانی که در قرارگاه خاتم حضور داشتم مطلع هستم، این کارخانه که با راه اهن جمهوری اسلامی ارتباط دارد و مقرر شد با هماهنگی های مدیرعامل راه اهن از ظرفیت های این شرکت استفاده کنیم چرا که در بخش واگن ریلی کسری داریم.

قاسمی ادامه داد: اخیرا با توافقات خوبی که با کشورهای آسیای میانه مثل ترکمنستان انجام شده این در حالی است که ۴ سال با  این کشور رابطه ای نداشتیم اما آخرین توافقاتی هم که با ترکمنستان داشتیم مربوط به ۳ تا ۴ ماه پیش است.

وی اضافه کرد: بالاترین حد ترانزیتی در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته را در سرخس داریم که علاوه بر صادرات کشور خودمان ترانزیت به کشورهای قفقاز، افغانستان و روسیه از طریق راه‌‌آهن صورت می گیرد.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تکمیل راه اهن آستارا- رشت نیز این امکان را می‌دهد که به اروپا نیز وصل شویم و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و قطعا امروز توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن و ارزان در دستور کار است.

 وی همچنین در خصوص پروژه غیرهمسطح(پل) منطقه سنجان اراک گفت: در بازدیدی که از این طرح داشتیم، قرار شد این پل تا شهریورماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسمی افزود: در صورتی که فرآیند تکمیلی این طرح از سوی پیمانکار مربوطه شتاب نگیرد، پیمانکار تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول