اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبرهای کوتاه از ورزش مازندران| از قهرمانی هورسان در لیگ ساحلی والیبال تا قهرمانی بانوی شطرنج‌باز در مسابقات نروژ

در چند روز گذشته، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان بود که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

خبرهای کوتاه از ورزش مازندران| از قهرمانی هورسان در لیگ ساحلی والیبال تا قهرمانی بانوی شطرنج‌باز در مسابقات نروژ

خبرگزاری فارس مازندران-سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* لیگ‌برتر فوتسال؛ بخت زندی‌بتن و زنده شدن امید برای ساروی‌ها

هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر فوتسال کشور این هفته در حالی برگزار شد که زندی‌بتن کلاردشت مقابل گیتی‌پسند اصفهان تن به شکست داد. در این دیدار کلاردشتی‌ها ۶ بر ۴ مغلوب حریف خود شدند. مراد ناظری(۲)گل، محسن لطفی و دهقان‌نژاد گل‌های زندی بتن را به ثمر رساندند.

در سوی دیگر، دشت ۶ امتیازی شهروند ساری مقابل راگا باعث زنده شدن امیدها برای بقای این تیم شد. ساروی‌ها که در مرز سقوط قرار داشتند، ۴ بر ۲ راگا را شکست دادند تا به بقا امیدوار شوند.

گل‌‌های شهروند را سعید بلباسی(۲گل) ، محمدتقی علیزاده و بلال اسماعیلی به ثمر رساندند.

*جدال دو تیم مازندرانی برای کسب سهمیه لیگ‌برتر والیبال

در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ دسته یک والیبال برای تعیین تیم‌های صعودکننده به لیگ‌برتر والیبال و در دور رفت گروه الف، تیم‌های ستاره طبرستان نوشهر و ایرانشید چالوس روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ با هم دیدار می‌کنند.

این مسابقه ساعت ۱۵ روز چهاردهم اسفند در سالن خانه والیبال تهران برگزار خواهد شد.

در دیگر دیدار این مرحله تیم‌های گل‌گهر سیرجان و گیتی پسنداصفهان به مصاف هم می‌روند.

در صورت نیاز، بازی سوم در روز چهارشنبه مورخ 18 اسفند طبق برنامه بازی‌های اول برگزار می‌گردد. در نهایت برندگان دو بازی به مرحله فینال و بازندگان دو بازی به مرحله رده بندی راه پیدا خواهند کرد.

لازم بذکر است که بازی رده‌بندی و فینال بصورت تک بازی در روز جمعه مورخ ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد.

تیم‌های ستارگان جوان مازندران و آینده‌سازان بابل در گروه ب این مسابقات، امروز و فردا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف حریفان می‌روند تا تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله نیمه نهایی این گروه مشخص شود.

*  بکتاش بهنمیر و لیپار سیمرغ به اصفهان می روند

چند تیم از سراسر کشور در رقابت‌های هندبال جوانان باشگاه‌ها و دستجات آزاد بانوان کشور از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۵ اسفندماه در اصفهان به مصاف هم خواهند رفت که بکتاش بهنمیر و لیپار سیمرغ بعنوان دو نماینده مازندران در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، سنگ‌آهن بافق، بکتاش بهنمیر، لیپار سیمرغ، اصفهان، آتریسا تهران، درخشان کویر گرمسار، اکوکار مانیا کرمان، یکتا افروز البرز، قزوین، تاسیسات دریایی تهران، کات شاهرود، شهرداری ملایر و شهید شاملی کازرون، ۱۴ تیم حاضر در این مسابقات خواهند بود.

*ارزیابی عملکرد لژیونرها نمره رضایت بخش علیپور

تیم فوتبال ماریتیمو در هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر پرتغال به مصاف اسپورتینگ رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

علیپور ۷۷ دقیقه بازی کرد و موفق به گلزنی نشد و پاس گلی هم نساخت. با نگاه به نقشه حرارتی حرکت‌های مهاجم ایرانی در این بازی متوجه می‌شوید علیپور غالبا در خط میانه حضور داشته و فرصت چندانی در خط حمله نداشته چون قدرت اسپورتینگ از ماریتیمو بیشتر است.

با این وجود علی‌علیپور در نهایت در ارزیابی فنی سایت «سوفا اسکور» نمره متوسطی گرفت و با کسب نمره ۶.۷ از ۱۰ جزو بازیکنانی بود که عملکرد رضایت بخشی داشته است.

*درخشش مازندران با یک طلا و یک نقره

تیم سه نفره مازنی‌ها دو مدال در رقابت‌های پاراوزنه برداری بانوان کشور در تهران بدست آورد که می توانست دو طلا باشد. تیم خوب مازندران در روز اول با طلای زینب یعقوبی جویباری کارش را شروع کرد و در روز دوم هم خدیجه داداشی ساروی نقره گرفت که البته اشتباهات داوری هم دخیل بود. محترم ترک از نور سومین نماینده مازندران بود که در اولین تجربه‌اش وزنه‌های خوبی زد.

تیم مازندران با هدایت صائبه عباس‌زاده و سرپرستی فرشته سکاکیان اعزام شد و نتیجه راضی کننده‌ای گرفت.

عباس‌زاده در مدتی که فعالیت‌های ورزش بانوان معلول در پاراوزنه برداری شروع شده، در کنارشان بوده و زحمات زیادی متحمل شد و فرشته سکاکیان نایب رئیس ساعی و موفق هیات استان است.

*امیرمحمد منصف به رایکا بابل پیوست

مهاجم نیم فصل اول تیم فوتبال شمس آذر قزوین با عقد قراردادی یک و نیم ساله به تیم فوتبال رایکا بابل پیوست. امیرمحمد منصف مهاجم گلزن نیم فصل اول شمس آذر قزوین با عقد قراردادی ۱/۵ ساله، به تیم فوتبال رایکا بابل پیوست.

این مهاجم جوان و بابلی، فصل گذشته در تیم فوتبال رایکا بابل با به ثمر رساندن ۴ گل و ۳ پاس گل، به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم به شمار می‌رفت.

*بانوی شطرنج مازندران، قهرمان مسابقات بین‌المللی نروژ شد

مسابقات بین‌المللی شطرنج نروژ  پایان یافت و نماینده کشورمان مبینا علی نسب توانست ضمن کسب عنوان قهرمانی بانوان مسابقات بین‌المللی نروژ، دومین نورم استاد بزرگی خود را کسب کرد.

*شکایت باشگاه نساجی از تیم استقلال به خاطر استفاده از ژستد و یامگا

بعد از دیدار نساجی و استقلال باشگاه مازندرانی از ۲ بازیکن تیم استقلال رودی ژستد و کوین یامگا شکایت کرد. باشگاه نساجی اعتقاد دارد پروانه کار هر دو بازیکن تیم استقلال به پایان رسیده و به همین دلیل نباید در دیدار روز قبل از آنها استفاده می شد.

*لژیونر جدید ورزش مازندران

 احمدرضا رضایی کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ناشنوایان و بهترین دروازه‌ بان جهان برای همراهی تیم یونایتد سوئیس به این کشور سفر کرده و برای حضور در جام باشگاه‌های اروپا همراه با تیم جدیدش به لیسبون محل برگزاری مسابقات رفته است.

پرتغال میزبان رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال جهان است که پیش‌بینی می‌شود احمدرضا درخشش خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد.

پس از چند روز تمرین مسؤولان باشگاه سوئیسی از وی خواسته‌اند تا در رقابت‌های لیگ‌برتر این کشور که از خرداد ماه سال آینده شروع می‌شود، به میدان رود.

احمدرضا سوادکوهی با شماره همیشگی ۱۲ در ترکیب پیداست.

*کوبل داوری دیدار دو تیم رایکا بابل و شاهین بوشهر اعلام شد

از هفته بیستم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور دو تیم رایکا‌بابل و شاهین‌بوشهر از ساعت ۱۴:۳۰ روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در ورزشگاه شهدای سیمرغ به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار را محمدرضا مهرگان سوت خواهد زد.

 محمدرضا مهرگان را در امر قضاوت آقایان محمد رعنایی و آرش امینی همراهی خواهند کرد و سید ابوالفضل حسینی نیز داور چهارم این بازی خواهد بود.همچنین آقای امیر بهرام حسینی نقوی نیز بر امر داوری این بازی، نظارت خواهد داشت.

*مدال خوشرنگ طیبی برای دو میدانی ایران

محمدرضا طیبی صاحب مدال طلای رقابت‌های بین المللی ترکیه در ماده پرتاب وزنه شد. طیبی در این پیکارها موفق شد وزنه را به طول ۱۸ متر و ۹۹ سانتی‌متر پرتاب کند و صاحب مدال طلا شود.

*هورسان، قهرمان نیم فصل اول لیگ ساحلی شد

تیم هورسان رامسر در آخرین دیدار دور رفت مرحله مقدماتی لیگ‌برتر والیبال ساحلی ایران با شکست سنگ آهن بافق حائز عنوان قهرمانی نیم فصل اول رقابت‌ها گردید.

  شاگردان آرش رامسری با زوج عبدالحامد میرزاعلی و علیرضا آقاجانی در روز نخست هفته ششم و آخرین دیدار دور رفت ۱ بر یک (۸ بر ۲۱ و ۱۶ بر ۲۱) (۱۱ بر ۲۱، ۲۱ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۳) مقابل ترکیب مجتبی آرو و مهدی محفوظی از تیم سنگ آهن بافق به تساوی رسیدند و در گلدن ست هورسانی ها ۱۷ بر ۱۵ پیروز شدند.

رامسری‌ها به عنوان تنها تیم شکست ناپذیر لیگ‌ساحلی فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ مقتدرانه با ۱۰ برد، بدون باخت و ۲۰ امتیاز قهرمانی نیم‌فصل نخست مسابقات را به نام خود ثبت کردند.

تیم هورسان‌رامسر در آغاز دور برگشت و روز دوم هفته ششم ساعات ۱۰ و ۱۳ روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه در شهر بافق استان یزد به مصاف بسآمد گستر تهران می‌رود و در روز سوم و پایانی ایستگاه ششم لیگ استراحت خواهند داشت.

*پس از نوشاد، نیما هم به عضویت تیم ملی تنیس روی میز در آمد

در پایان مرحله‌ی دوم انتخابی تیم‌ملی تنیس روی میز مردان کشورمان، نیما عالمیان از استان مازندران  با کسب بیشترین امتیاز به عضویت تیم‌ملی در آمد.

نیما عالمیان در دور دوم از مرحله نهایی این مسابقات با کسب ۲۰ امتیاز و بدون باخت بار دیگر لباس مقدس تیم‌ملی را بر تن خواهد کرد، همچنین افشین نوروزی با کسب ۱۸ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه‌ی دوم در مجموع مراحل اول و دوم مسابقات انتخابی، ملی‌پوش شد.

پیش از این نوشادعالمیان با انتصاب توسط کادر فنی به دلیل قرار گرفتن در بهترین جایگاه رنکینگ، میان ورزشکاران ایرانی و امیرحسین‌هدایی با قهرمانی در مرحله‌ی اول مسابقات انتخابی، به عضویت تیم‌ملی تنیس روی‌میز کشورمان در آمدند.

همچنین تکلیف انتخاب پنجمین عضو تیم‌ملی کشورمان جهت حضور در مسابقات تیمی قهرمانی جهان روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه در سالن امیر احتشام زاده با حضور ۴ ورزشکار باقی مانده برگزار خواهد شد.

*کشتی آزاد انتخابی جام تختی نفرات برتر ۵ وزن نخست مشخص شدند

رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی جام تختی از صبح دیروز و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران برگزار شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم_صابر خانجانی و امیر پرسته

در وزن ۶۵ کیلوگرم_ محمدرضا باقری و کیان محمودجانلو ،علیرضا اشکیور وحسن عبادی

۷۴ کیلوگرم_فریبرز بابایی

۸۶کیلوگرم_ علی شکوری و مرتضی جانعلی زاده

و۹۷ کیلوگرم_مرصاد مرغزاری و محمدحسین فیروزپور

نفرات مازنی در وزن‌های مختلف هستند.

* لیگ دسته یک نوجوانان

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک رده سنی نوجوانان ایران جام سردار دل‌ها از جمعه (ششم اسفند‌ماه) با حضور ۱۴ تیم در مجموعه رفاهی سنگاچین شهر بندرانزلی آغاز شده است.

در پنجمین و ششمین روز مرحله مقدماتی این رقابت‌ها ۱۲ دیدار برگزار شد و نتایج زیر برای نمایندگان مازندران بدست آمد.

کندوان شمال نور ۳ – قارتال سرعین ۲

سروقامتان همدان ۳ – آریا تنکابن ۲

وارنا گیلان ۳ – پیام سرخرود صفر

کندوان شمال نور ۳ – گیتی پسند اصفهان یک

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول