اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقدیم استوارنامه‌های سفرای جدید 12 کشور به رئیس جمهور تاجیکستان

سفرای 12 کشور مختلف جهان در مراسمی در «کاخ ملت» استوارنامه‌های خود را به رئیس جمهور تاجیکستان تقدیم کردند.

تقدیم استوارنامه‌های سفرای جدید 12 کشور به رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفرای تعدادی از کشورهای خارجی در مراسمی استوارنامه‌های خود را به «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان تقدیم کردند.

در این  مراسم سفرای ژاپن «آیکی تاشیهیرو»، کره جنوبی «کوان دونگ سوک»، مصر «نزیح علی بهاالدین الناکری»، امارات متحده عربی «محمد سعید محمد الاریکی»، عمان «ابراهیم بن احمد المعینی»، رژیم صهیونیستی «زاویت بن هیلل»، بلژیک «هنری وانتیگم»، اتریش «ویلی کمپل، «نروژ «جان میکال کویستاد»، رومانی «مادلین لوپو»، نظام خودمختار مالت «ایوان لالان بردوتیک» استوارنامه‌های خود را به «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان تقدیم کردند.

رحمان ضمن تبریک سفرای جدید به مناسبت تعیین در این سمت تاکید کرد: تاجیکستان طی 30 سال استقلال همواره در صدد برقراری روابط فعال و سازنده با همه کشورهای دور و نزدیک و گسترش صفوف شرکا و دوستان خود در عرصه بین المللی بوده است.

بنابر سخنان رئیس جمهور تاجیکستان تاکنون این کشور با 180 کشور در مناطق مختلف جهان روابط دیپلماتیک برقرار کرده و به طور مستمر اقدامات لازم را برای توسعه پایدار روابط با این کشورها انجام می‌دهد.

رحمان تاکید کرد که «دوشنبه» در حال ایجاد و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند در زمینه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و در حوزه فرهنگی و بشردوستانه است.

وی خاطرنشان کرد که اکثریت مطلق کشورهایی که سفرای جدید خود را در تاجیکستان منصوب کرده‌اند، از اولین کشورهایی هستند که استقلال این کشور را به رسمیت شناخته و امروز یکی از فعال ترین شرکای بین المللی «دوشنبه» به شمار می‌روند.

رحمان ابراز امیدواری کرد که سفرای جدید به رسالت مسئولانه خود عمل کرده و برای دستیابی به اهداف عالی توسعه و تقویت روابط دوستانه و دوجانبه با تاجیکستان تلاش مستمر داشته و آنها را به سطح کیفی جدیدی ارتقا دهند.

وی رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری با اشاره به شرایط دشوار کنونی جامعه جهانی تاکید کرد: در چنین فضای حساسی، همبستگی و همکاری موثر بین المللی، تقویت درک متقابل در روابط بین کشورها به عنوان یک عامل کلیدی ثبات جامعه جهانی در مواجهه با تهدیدات امنیتی دو چندان  اهمیت می‌یابد.

رحمان با بیان این که امروز ما با وظایف بزرگی در زمینه گسترش و توسعه بیشتر روابط دوستی، همکاری سازنده بین کشورها روبرو هستیم، تاکید کرد که «دوشنبه» توسعه بیشتر مشارکت با کشورهای مذکور را جزء لاینفک سیاست خارجی خود می‌داند و چشم انداز آن را نیک ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول