اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد کمربند سبز سنندج جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را می‌گیرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: ایجاد کمربند سبز سنندج از راهکارهای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان است.

ایجاد کمربند سبز سنندج جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شوراری پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان که با موضوع ایجاد کمربند سبز شهر سنندج با حضور اعضای شورا در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد:  ایجاد کمربند سبز در پیشگیری از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در نواحی منفصل شهری جلوگیری می‌کند.

وی افزود: از سال 1397 اداره کل راه و شهرسازی استان، 140 هکتار از اراضی دولتی را جهت ایجاد کمربند سبز به شهرداری سنندج واگذار نموده که متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است. 

اعظمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه از شهرداری سنندج انتظار می‌رود فراهم نمودن بستر اولیه برای اجرای طرح کمربند سبز در بخشی از اراضی واگذار شده و مشارکت ارگان‌های مختلف و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در گسترش و همچنین نگهداری و حفظ آن است. 

وی گفت: ایجاد کمربند سبز صرفاً نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز نیست بلکه می‌توان با ساخت پیست دوچرخه سواری، موتور سواری و همچنین ایجاد پارک سنگی اقدام به ایجاد و گسترش کمربند سبز نمود.

اعظمی اضافه کرد: نواحی منفصل شهری فاقد فضای سبز هستند و ایجاد کمربند سبز در توسعه سرانه فضای سبز در این مناطق موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از گونه‌های درختی که احتیاج کمی به آب دارند در اجرای این طرح استفاده کرد، پیشنهاد کرد از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس برای اجرای طرح و نگهداری درختان و فضای سبز نیز استفاده شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد؛ شهرداری سنندج تا پایان سال جاری نسبت به اجرای بخشی از طرح کمربند سبز در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج اقدام نماید و اداره کل راه و شهرسازی بخش‌هایی از اراضی دولتی واگذار شده به شهرداری سنندج که تصرف شده است را به معاونت اجتماعی دادگستری و دادستانی مرکز استان برای رفع تصرف اعلام نماید.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول